Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.2478/crdj-2023-0003

Crowdfunding kao alternativni oblik financiranja poduzetničkog pothvata

Ante Rončević orcid id orcid.org/0000-0003-2527-9506 ; Sveučilište Sjever
Petra Furdi Šafarić orcid id orcid.org/0009-0001-8747-1918 ; Sveučilište Sjever


Puni tekst: engleski pdf 464 Kb

str. 34-55

preuzimanja: 74

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 458 Kb

str. 34-55

preuzimanja: 124

citiraj


Sažetak

Za ostvarenje poduzetničke ideje poduzetnici se često koriste raznim načinima financiranja. Jedan od alternativnih načina financiranja je skupno financiranje (engl. crowdfunding). Ono podrazumijeva oblik financiranja poslovnih ulaganja i projekata u kojem se sredstva prikupljaju iz više malih izvora putem specijaliziranih internetskih platformi. Najveća razlika između crowdfunding i ostalih oblika financiranja je što crowdfunding koristi novčane iznose manje vrijednosti velikog broja zainteresiranih ulagača prema nekoj poduzetničkoj ideji. Crowdfunding je poznat već više od deset godina u svijetu, a veći interes u Hrvatskoj prisutan je unazad nekoliko godina. Cilj rada je prikazati važnost i potencijal crowdfunding financiranja, kao kolektivnog mikroinvestiranja građana koji može poslužiti kao alternativni izvor financiranju poduzetničkih pothvata. U radu su prikazani rezultati provedenog istraživanja u Hrvatskoj, temeljem prikupljenih podataka putem anketnog istraživanja. Istraženo je poznavanje pojma, te motivi ulaganja putem crowdfunding platformi.

Ključne riječi

financiranje; crowdfunding; mikroinvestiranje; internet platforme

Hrčak ID:

310616

URI

https://hrcak.srce.hr/310616

Datum izdavanja:

30.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 309 *