Prethodno priopćenje
Edukacija o primjeni Pravilnika za opis i pristup građi u knjižnicama arhivima i muzejima kroz Centar za stalno stručno usavršavanje knjižničara u Republici Hrvatskoj i Radnu grupu za edukaciju pri Stalnom odboru za razvoj i održavanje pravilnika
Antonija Filipeti
orcid.org/0000-0002-6358-1063
; Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu
Marta Romac
; Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu
Jelena Balog Vojak
; Hrvatski povijesni muzej
Sažetak
Cilj. Cilj je rada analizirati sudjelovanje i zadovoljstvo edukacijama za primjenu Pravilnika KAM koje su se održavale od 2018. do 2022. godine u okviru Centra za stalno stručno usavršavanje knjižničara u Republici Hrvatskoj (CSSU). Usto rad donosi analizu posjećenosti regionalnih radionica (održanih neovisno o CSSU-u) na temu primjene Pravilnika KAM u organizaciji Radne grupe za edukaciju pri Stalnom odboru za razvoj i održavanje Pravilnika KAM u suradnji sa županijskim matičnim narodnim knjižnicama i Vijećem za matičnu djelatnost Muzejskog dokumentacijskog centra (MDC).
Pristup/metodologija/dizajn. U radu se analiziraju podaci o edukacijama za primjenu Pravilnika KAM: teme, formati, trajanje edukacija, broj polaznika te rezultati evaluacijskih upitnika – zadovoljstvo polaznika edukacijskim sadržajima i predavačima te primjenjivost na radno mjesto.
Rezultati. Na edukacijama o Pravilniku KAM tijekom petogodišnjeg razdoblja sudjelovalo je najviše knjižničara, ali i značajan broj polaznika iz arhiva i muzeja. Održavanjem edukacija online te javnom dostupnošću snimki webinara od 2020. godine omogućena je široka dostupnost edukativnog sadržaja. Polaznici su iskazali izvrsnu razinu zadovoljstva kvalitetom predavača i edukacijskih sadržaja te vrlo dobru razinu zadovoljstva primjenjivošću edukacija na radno mjesto. Održavanjem regionalnih radionica praktična primjena Pravilnika KAM približena je široj stručnoj zajednici.
Ograničenja. Od 2018. do 2020. godine za polaznike iz arhiva i muzeja prilikom prijave nije bila ponuđena opcija odabira navedenih ustanova te je za njih bila predviđena kategorija „Ostalo”. Međutim naknadnom analizom utvrđeno je da se jedan broj takvih polaznika (na temelju samostalnog upisa) nalazi i u kategoriji „Specijalne knjižnice“. Stoga su ti polaznici, za potrebe ovog rada, naknadno izdvojeni u zasebne kategorije prema vrsti ustanove iz koje dolaze.
Praktična primjena. Rezultati rada uzet će se u obzir pri planiranju edukacija CSSU-a u kontekstu bibliografske kontrole i katalogizacije građe te općenito novih edukacijskih aktivnosti za primjenu Pravilnika KAM.
Originalnost/vrijednost. U radu su prikazani trendovi u području stručnog usavršavanja stručnjaka iz knjižnica, arhiva i muzeja o primjeni Pravilnika KAM.
Ključne riječi
edukacije; KAM Pravilnik; Pravilnik za opis i pristup građi u knjižnicama, arhivima i muzejima; stručno usavršavanje; webinari; CSSU
Hrčak ID:
310745
URI
Datum izdavanja:
2.11.2023.
Posjeta: 440 *