Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17818/EMIP/2023/2.1

SPOSOBNOST ORGANIZACIJSKOG UČENJA KAO POSREDNIK U ODNOSU IZMEĐU SPREMNOSTI NA PROMJENU I USPJEHA PROMJENE

Anita Talaja ; Sveučilište u Splitu, Ekonomski fakultet *
Vicenco Dumanić ; Sveučilište u Splitu, Ekonomski fakultet

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 466 Kb

str. 312-330

preuzimanja: 404

citiraj


Sažetak

Organizacijska promjena postaje važna kada tvrtke ne uspiju ostvariti planirane ciljeve u turbulentnom poslovnom okruženju. Međutim, uspješna promjena je nemoguća bez spremnosti članova organizacije na promjene. Otpor promjenama je čimbenik koji najviše može ugroziti napore uložene u promjene, a spremnost smanjuje potencijalni otpor. Također, kontinuirana poduka svih članova organizacije bitan je preduvjet za uspješnu provedbu promjena. Cilj ovog istraživanja je analizirati utjecaj spremnosti na promjene na njihovu uspješnost i istražiti ulogu sposobnosti organizacijskog učenja u tom odnosu. Istraživanje je provedeno u rujnu 2021. godine, a uzorak je obuhvatio 43 velike tvrtke koje posluju u Hrvatskoj. Rezultati PLS-SEM analize pokazuju da je utjecaj spremnosti na promjenu na uspjeh organizacijske promjene u potpunosti posredovan sposobnostima organizacijskog učenja.

Ključne riječi

uspješnost promjena; spremnost na promjene; sposobnost organizacijskog učenja

Hrčak ID:

310851

URI

https://hrcak.srce.hr/310851

Datum izdavanja:

7.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.193 *