Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17818/EMIP/2023/2.5
ULOGA OBRAZOVANJA U POVEĆANJU RAZVOJA TRŽIŠTA I RAZVOJA NOVIH PROIZVODA U KONTEKSTU ŽENSKOG PODUZETNIŠTVA: PRIMJER HRVATSKE
Bojan Morić Milovanović
orcid.org/0000-0001-7676-6983
; Institut za javne financije, Zagreb, Croatia
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Žensko poduzetništvo sve više postaje važna akademska tema unutar područja poduzetništva. Mnogi istraživači tvrde da žensko poduzetništvo predstavlja novi izvor gospodarskog rasta jer veća uključenost žena u poduzetničke aktivnosti dovodi do stvaranja novih radnih mjesta, omogućuje iskorištavanje novih poslovnih prilika, te općenito pruža nove perspektive i rješenja za menadžerske, organizacijske i poslovne probleme. Stoga je svrha ovog rada dodatno istražiti učinke roda, iskustva i obrazovanja na uspješnost poduzetnika. Konkretnije, korištenjem linearne regresijske analize, u radu će se istražiti izravni i moderirajući učinci roda, iskustva i obrazovanja na razvoj tržišta i razvoj novih proizvoda u kontekstu hrvatskih malih i srednjih poduzeća. Rezultati ovog istraživanja nisu potvrdili pozitivne učinke roda, iskustva niti obrazovanja, kako na razvoj tržišta, tako ni na razvoj novih proizvoda. Štoviše, rezultati nisu potvrdili postojanje moderatornih utjecaja spola i iskustva na razvoj tržišta, kao i na razvoj novih proizvoda. S druge strane, ovaj rad je producirao jedan vrlo zanimljiv nalaz, a to je da su odnosi između obrazovanja i razvoja tržišta, te obrazovanja i razvoja novih proizvoda moderirani na način da su odnosi snažniji za žene, nego za muškarce. Znači, poslovna uspješnost, u ovom slučaju promatrana kao razvoj tržišta i razvoj novih proizvoda, veća je s povećanjem razine obrazovanja među poduzetnicama. Stoga, rezultati ovog istraživanja pružaju još jednu razinu dokaza kreatorima javnih politika da su prilagođeni obrazovni poslovni programi više nego potrebni i korisni u pripremi žena za poduzetničke projekte, što zauzvrat pruža mnoge koristi, kako nacionalnom gospodarstvu, tako i društvu u cjelini.
Ključne riječi
žensko poduzetništvo; edukacija; uspješnost; Hrvatska
Hrčak ID:
310855
URI
Datum izdavanja:
7.12.2023.
Posjeta: 965 *