Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.17818/EMIP/2023/2.7

UTJECAJ PERCIPIRANE KVALITETE USLUGE NA NAMJERE PONAŠANJA KORISNIKA U PEER-TO-PEER (P2P) SMJEŠTAJU

Doris Podrug ; Sveučilište u Splitu, Ekonomski fakultet
Dragana Grubišić orcid id orcid.org/0000-0001-7848-8139 ; Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet


Puni tekst: engleski pdf 492 Kb

str. 433-454

preuzimanja: 121

citiraj


Sažetak

U ovom istraživanju fokus je bio na ispitivanju stavova Airbnb korisnika u Hrvatskoj. Primarni cilj bio je istražiti utjecaj percipirane kvalitete usluge na namjere ponašanja korisnika, s posebnim naglaskom na uključenost korisnika kao medijatorsku varijablu. Istaknuta je važnost razumijevanja koncepta percipirane kvalitete usluge jer može pomoći u poboljšanju dizajna i razvoja usluge, poboljšanju kvalitete usluge te promicanju uključenosti korisnika, namjere ponovnog korištenja i pozitivnih preporuka. Upitnik je primijenjen na uzorku od 327 ispitanika kako bi se procijenio utjecaj percipirane kvalitete usluge, izražene kroz tehničku, ekonomsku i društvenu kategoriju na namjere ponašanja korisnika, te je li taj utjecaj posredovan uključenosti korisnika. Analiza podataka provedena je korištenjem Structural Equation Modeling (SEM) sa softverom SPSS Amos 23.0. Rezultati pokazuju da tehnička, ekonomska i društvena kategorija kvalitete usluge izravno i pozitivno utječu na namjere ponašanja korisnika u peer-to-peer smještaju. Štoviše, utvrđeno je da angažman korisnika posreduje između kategorija kvalitete usluge i namjera ponašanja korisnika. Spomenuto sugerira da korisnici preferiraju sigurnost, funkcionalnost, pouzdanost, jednostavnost korištenja, financijsku korist, napredne informacije o cijenama, zadovoljstvo, povezanost s drugim korisnicima te mogućnost razmjene iskustava, komentara i prijedloga za poboljšanje, što dovodi do ponovne uporabe i preporuke usluge.

Ključne riječi

peer-to-peer smještaj; kvaliteta usluge; namjere ponašanja; Airbnb; Hrvatska

Hrčak ID:

310858

URI

https://hrcak.srce.hr/310858

Datum izdavanja:

7.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 318 *