Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.11567/met.39.1.1

Imigranti u Norveškoj i obrazovni sustav: razlozi za optimizam?

Zan Strabac ; Norwegian University of Science and Technology, Department of Sociology and Political Science, Trondheim
Marko Valenta ; Norwegian University of Science and Technology, Department of Social Work, Trondheim


Puni tekst: engleski pdf 951 Kb

str. 7-29

preuzimanja: 136

citiraj


Sažetak

U ovom se radu analiziraju promjene u sastavu imigrantske populacije u Norveškoj, kao i obrazovna postignuća različitih skupina imigranata. U analizama se koriste kvantitativni pokazatelji i analiziraju različite potkategorije imigrantske populacije utemeljene na razlogu za imigraciju i geografskom podrijetlu imigranata. Također se analiziraju obrazovna postignuća potomaka imigranata. U vezi s potomcima, prezentiran je teorijski pristup koji se često koristi kao okvir interpretacije u analizama socijalne mobilnosti i integracijskih te obrazovnih ishoda različitih kategorija potomaka. Rezultati ovoga empirijskog istraživanja pokazuju da potomci postižu bolji uspjeh unutar norveškog obrazovnog sustava nego što bi se očekivalo u odnosu na postavke korištenoga teorijskog okvira razvijenoga u Sjedinjenim Američkim Državama. Rasprava je usmjerena na moguće razloge za te neočekivano bolje rezultate u norveškom kontekstu.

Ključne riječi

imigranti; potomci; obrazovanje; Norveška; obrazovni uspjeh

Hrčak ID:

310884

URI

https://hrcak.srce.hr/310884

Datum izdavanja:

1.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 309 *