Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

(I)racionalnost potrošača u sklopu bihevioralne ekonomije kao segment mentalnog računovodstva

Ena Kušan


Puni tekst: hrvatski pdf 101 Kb

str. 105-111

preuzimanja: 52

citiraj


Sažetak

Bihevioralna ekonomija grana je ekonomije kojoj se u današnje
vrijeme pridaje sve više pažnje, upravo zbog toga što se za razliku
od pretpostavki ekonomske teorije, potrošači ponašaju iracionalno.
Zbog toga će u ovome članku biti razrađena iracionalnost ljudi koja
je svojevrsni temelj mentalnog računovodstva, grane bihevioralne
ekonomije. U sklopu iracionalnosti suprotstavljene su ekonomska i
moderna psihološka teorija proučavanja potrošača, kao i segmenti
poput teorije izgleda i efekta uokvirenja, ponašanja prema gubitcima
i dobitcima te trošenju novca. Generalni cilj ovog članka je prikazati
da su ljudi kao bića nesavršeni, što se itekako odražava na njihova
razmišljanja o trošenju novca i ponašanja kao osobnih računovođa u
okviru mentalnih računica.

Ključne riječi

bihevioralna ekonomija; klasična ekonomska teorija; psihološka teorija; iracionalnost; mentalno računovodstvo; gubitci i dobitci

Hrčak ID:

310982

URI

https://hrcak.srce.hr/310982

Datum izdavanja:

1.5.2019.

Posjeta: 115 *