Pregledni rad
(I)racionalnost potrošača u sklopu bihevioralne ekonomije kao segment mentalnog računovodstva
Ena Kušan
Sažetak
Bihevioralna ekonomija grana je ekonomije kojoj se u današnje
vrijeme pridaje sve više pažnje, upravo zbog toga što se za razliku
od pretpostavki ekonomske teorije, potrošači ponašaju iracionalno.
Zbog toga će u ovome članku biti razrađena iracionalnost ljudi koja
je svojevrsni temelj mentalnog računovodstva, grane bihevioralne
ekonomije. U sklopu iracionalnosti suprotstavljene su ekonomska i
moderna psihološka teorija proučavanja potrošača, kao i segmenti
poput teorije izgleda i efekta uokvirenja, ponašanja prema gubitcima
i dobitcima te trošenju novca. Generalni cilj ovog članka je prikazati
da su ljudi kao bića nesavršeni, što se itekako odražava na njihova
razmišljanja o trošenju novca i ponašanja kao osobnih računovođa u
okviru mentalnih računica.
Ključne riječi
bihevioralna ekonomija; klasična ekonomska teorija; psihološka teorija; iracionalnost; mentalno računovodstvo; gubitci i dobitci
Hrčak ID:
310982
URI
Datum izdavanja:
1.5.2019.
Posjeta: 451 *