Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.15291/oec.4164

Izazovi u provođenju online nastave na sveučilištima za vrijeme pandemije COVID-19: perspektiva šest europskih zemalja

LORENA DADIĆ FRUK orcid id orcid.org/0000-0003-1479-4123 ; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija


Puni tekst: hrvatski pdf 443 Kb

str. 122-137

preuzimanja: 246

citiraj


Sažetak

Online nastava može pružiti nastavnicima i studentima mnogobrojne koristi ako se poznaju alati, tehnike i metode u njezinu provođenju. Zbog situacije uzrokovane pandemijom virusa COVID-19, nastavnici su sve aktivnosti u vrlo kratkom vremenu morali prebaciti u online okruženje, neovisno o tome poznaju li i imaju li iskustva s poučavanjem na daljinu. Zbog toga su se nastavnici našli u nepovoljnoj situaciji i susreli se s nizom izazova koje su morali prevladati u što kraćem roku ne narušavajući kvalitetu online nastavnog procesa. Iz navedenog proizlazi cilj ovoga rada koji se ogleda u sagledavanju izazova u online nastavi za vrijeme pandemije iz perspektive visokoškolskih nastavnika iz šest europskih zemalja. U tu je svrhu od svibnja do listopada 2021. provedeno online istraživanje s pomoću strukturiranoga anketnog upitnika na uzorku od 525 nastavnika visokoobrazovnih institucija iz šest europskih zemalja. Rezultati su pokazali da se najveći izazovi s kojima se nastavnici susreću u online okruženju uglavnom odnose na provedbu ispitivanja i poznavanje rada putem određenih softvera i aplikacija. U online poučavanju nastavnicima je najizazovnije bilo studentima prenijeti znanja koja se tiču općih vještina poput sposobnosti samostalnog rada, vještina rješavanja problema, vještina prikupljanja i obrade podataka, ali i vještina koje se odnose na učenje, primjerice kako se pripremiti za predavanje te kako pisati i čitati znanstvene radove. S obzirom na širok spektar izazova s kojima su se nastavnici morali suočiti, pozitivno je da su uglavnom sve izazove mogli riješiti samostalnim pronalaženjem informacija na webu i konzultacijama s kolegama, a od velikog značaja bila im je i pomoć sveučilišta, fakulteta i tehničke službe.

Ključne riječi

online nastava; COVID-19; izazovi učenja na daljinu; informacijsko-komunikacijske tehnologije

Hrčak ID:

311133

URI

https://hrcak.srce.hr/311133

Datum izdavanja:

11.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 726 *