Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22210/govor.2022.39.06

Monitoring – ključan čimbenik u razvoju fluentnoga govora: studija slučaja na njemačkome kao stranome jeziku

Mirjana Matea Kovač orcid id orcid.org/0000-0001-7055-2909 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Croatia
Mirela Müller orcid id orcid.org/0000-0002-6631-3136 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 459 Kb

str. 99-118

preuzimanja: 156

citiraj


Sažetak

Distribucije samoispravljanja, omjeri samoispravljanja pogrešaka te samopraćenje govora
pružaju neizravnu informaciju o osjetljivosti sustava za kontrolu govora prema različitim vrstama pogrešaka, neprikladnome izričaju i oklijevanjima. Recentna istraživanja navode da određeni postupci pokazuju pozitivne učinke na kontrolni mehanizam za samopraćenje govora
– ključan čimbenik u razvoju govorne fluentnosti. U ovome istraživanju sudjelovali su studenti
prve godine diplomskoga studija Njemački jezik i književnost na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Splitu. Cilj je bio ispitati u kojoj mjeri ispitanici, koristeći se samoprocjenom, uočavaju govorne pogreške i oklijevanja u svome govoru u prvoj i u ponovljenoj izvedbi dvaju
govornih zadataka (dijalog i naracija). Također, pokušalo se ispitati postoje li promjene u obrascu samoispravljanja različitih vrsta pogrešaka u različitim uvjetima (prva i/ili ponovljena izvedba). Dobiveni rezultati pokazuju da je govornikov sustav za kontrolu govora u prvoj izvedbi (dijaloga i naracije) usmjereniji prema gramatičkoj i leksičkoj ispravnosti, dok je u ponovljenoj izvedbi govornikova pažnja ponajprije usmjerena prema oklijevanjima. Analizom retrospektivnih komentara vidljivo je da apsolutna većina ispitanika navodi da je u prvoj izvedbi njihova pažnja više usmjerena prema nadgledanju gramatičke i leksičke ispravnosti, dok su se u ponovljenoj izvedbi više usmjerili prema izgovornim pogreškama i oklijevanjima.

Ključne riječi

formalno poučavanje; govorna (dis)fluentnost; studentska samoprocjena; oklijevanja; govorne pogreške

Hrčak ID:

294126

URI

https://hrcak.srce.hr/294126

Datum izdavanja:

21.2.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 470 *