Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SEGMENTACIJA TRŽIŠTA U REPUBLICI HRVATSKOJ PREMA ŽIVOTNOM STILU U PREHRANI

Tanja Kesić
Sunčana Piri Rajh
Helena Kesić


Puni tekst: engleski pdf 161 Kb

str. 603-522

preuzimanja: 1.621

citiraj


Sažetak

Cilj rada je istražiti mogućnosti segmentacije prema životnom stilu u prehrani u Hrvatskoj. Pored toga specifični ciljevi rada su: 1. vidjeti koji segmenti se mogu izdvojiti temeljem stila života u prehrani; 2. Usporediti obilježja izdvojenih segmenata; i 3. Identificirati specifična sociodemografska obilježja izdvojenih segmenata. Anketa je provedena 2006. godine na uzorku od 902 potrošača. Kućanstva su odabrana korištenjem slučajnog zonskog uzorka u pet najvećih hrvatskih gradova. U istraživanju je korišten kroskulturno potvrđeni instrument kojega su razvili Brunsø i Grunert (FRL; Brunsø and Grunert, 1995; 1998). Instrument se sastoji od 69 pitanja koja su se odnosila na način kupovine, metode kuhanja, aspekte kvalitete, situacije konzumacije i motive kupovanja. Segmentacija je izvršena primjenom klaster analize (joining-tree clustering procedure). Identificirano je pet različitih segmenata s obzirom na životni stil u prehrani: Relaksirani, Tradicionalisti, Moderni, Zabrinuti nutricionisti i Eksperimentatori. Analizirane su socio-demografske karakteristike istaknutih segmenata.

Ključne riječi

životni stil u prehrani; segmentacija tržišta; ponašanje potrošača

Hrčak ID:

28689

URI

https://hrcak.srce.hr/28689

Datum izdavanja:

20.10.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.689 *