Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38003/zrffs.16.6
Učeničke strategije i percepcija međujezične interakcije u učenika J3 dječje dobi: empirijska studija u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika
Ana Petravić
orcid.org/0000-0003-0975-9622
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet
Ana Šenjug Krleža
orcid.org/0000-0003-4137-3682
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet
Željka Knežević
orcid.org/0000-0002-1196-1363
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet
Sažetak
Na temeljima psiholingvističkih spoznaja o interakciji među jezičnim sustavima višejezičnika te uvida u ključnu ulogu svjesnosti o ovladavanju jezicima za razvoj višejezičnoga sustava učenika J3, rad se bavi uporabom učeničkih strategija i percepcijom međujezičnih poveznica. Prikazuju se rezultati empirijskoga istraživanja na opsežnome uzorku učenika osnovnoškolske dobi kojima je hrvatski J1, a engleski odnosno njemački J2 i J3. Osnovni je nalaz istraživanja da učenici J3 u učenju i uporabi jezikâ primjenjuju obje komponente svjesnosti o ovladavanju jezicima, no rezultat također upućuju na zaključak da se taj višejezični potencijal u osnovnoškolskoj nastavi jezikâ ne koristi i ne razvija na optimalan način.
Ključne riječi
jezično obrazovanje; međujezične poveznice; osnovna škola; svjesnost o učenju jezika; učeničke strategije; višestruko ovladavanje jezicima
Hrčak ID:
311871
URI
Datum izdavanja:
21.12.2023.
Posjeta: 794 *