Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38003/zrffs.16.6

Učeničke strategije i percepcija međujezične interakcije u učenika J3 dječje dobi: empirijska studija u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika

Ana Petravić orcid id orcid.org/0000-0003-0975-9622 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet
Ana Šenjug Krleža orcid id orcid.org/0000-0003-4137-3682 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet
Željka Knežević orcid id orcid.org/0000-0002-1196-1363 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet


Puni tekst: engleski pdf 316 Kb

str. 99-118

preuzimanja: 46

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 316 Kb

str. 99-118

preuzimanja: 33

citiraj


Sažetak

Na temeljima psiholingvističkih spoznaja o interakciji među jezičnim sustavima višejezičnika te uvida u ključnu ulogu svjesnosti o ovladavanju jezicima za razvoj višejezičnoga sustava učenika J3, rad se bavi uporabom učeničkih strategija i percepcijom međujezičnih poveznica. Prikazuju se rezultati empirijskoga istraživanja na opsežnome uzorku učenika osnovnoškolske dobi kojima je hrvatski J1, a engleski odnosno njemački J2 i J3. Osnovni je nalaz istraživanja da učenici J3 u učenju i uporabi jezikâ primjenjuju obje komponente svjesnosti o ovladavanju jezicima, no rezultat također upućuju na zaključak da se taj višejezični potencijal u osnovnoškolskoj nastavi jezikâ ne koristi i ne razvija na optimalan način.

Ključne riječi

jezično obrazovanje; međujezične poveznice; osnovna škola; svjesnost o učenju jezika; učeničke strategije; višestruko ovladavanje jezicima

Hrčak ID:

311871

URI

https://hrcak.srce.hr/311871

Datum izdavanja:

21.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 197 *