Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31299/log.13.2.2

Intervencija teškoća čitanja i pisanja krojena prema ‘Odgovoru na intervenciju’

Maja Kelić orcid id orcid.org/0000-0002-7253-1295 ; Sveučilište u Rijeci, Studij Logopedija, Sveučilišni logopedski centar, Radmile Matejčić 2, Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 441 Kb

str. 59-66

preuzimanja: 236

citiraj


Sažetak

Odgovor na intervenciju (engl. Response to Intervention) načelo je pružanja i praćenja intervencije. Ne radi se o metodi, terapiji niti modelu podučavanja, već procesu kojemu je svrha pomaknuti resurse prema intervencijskom pristupu s najboljim učinkom. Jedna od osnovnih karakteristika Odgovora na intervenciju sustavna je i stalna evaluacija - kako učenika i napretka, tako i odabranog pristupa
intervencije. Jedan je od dijagnostičkih kriterija postavljanja dijagnoze specifičnog poremećaja učenja, predložen u Dijagnostičkom i statističkom priručniku za mentalne poremećaje, peto izdanje (DSM-V),
otpornost na terapiju, odnosno teškoće u učenju i primjeni akademskih vještina koje traju najmanje 6 mjeseci, unatoč intervencijama usmjerenim na ove teškoće. U skladu s time, nameće se potreba za osiguravanjem intervencije i prije postavljanja dijagnoze. Rana intervencija u području čitanja i pisanja posljedično dovodi do smanjene potrebe za davanjem dijagnoze. Cilj Odgovora na intervenciju je
stvaranje obrazovne okoline, učinkovite, primjenjive i trajne za svu djecu, obitelji i one koji sudjeluju u obrazovnom procesu, i to uz kontinuiranu podršku. Odgovor na intervenciju podrazumijeva nekoliko razina podrške, a pomicanjem kroz razine pružena intervencija postaje eksplicitnija, učestalija, dulja, grupe homogenije i manje, a oni koji pružaju pomoć sve stručniji. U radu je prikazan model pružanja
intervencije teškoća čitanja i pisanja krojene prema Odgovoru na intervenciju, koji proizlazi iz preokreta u razumijevanju i definiranju poremećaja. Prikazan je pregled modela, osnovne postavke i odlike, te
izazovi i potencijalne dobrobiti u odnosu na pružanje usluga djeci s teškoćama/poremećajem čitanja i pisanja u Hrvatskoj.

Ključne riječi

Odgovor na intervenciju; ovladavanje čitanjem; poremećaj čitanja i pisanja; disleksija; terapija

Hrčak ID:

311979

URI

https://hrcak.srce.hr/311979

Datum izdavanja:

21.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 496 *