Odgojno-obrazovne teme, Vol. 6 No. 2, 2023.
Pregledni rad
https://doi.org/10.53577/oot.6.2.1
Stavovi inkluzivnog pedagoga prema uključivanju
Nina Volčanjk
orcid.org/0000-0002-4482-0671
; OŠ Bojana Ilicha Maribor
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Učitelj inkluzivnog obrazovanja koji je završio dodatni magisterij iz inkluzivnog obrazovanja (u daljnjem tekstu inkluzivni edukator) može biti zaposlen na više radnih pozicija u redovnoj osnovnoj školi. Istraživanje predstavlja razumijevanje inkluzije pet inkluzivnih edukatora koji rade na različitim pozicijama u redovnoj osnovnoj školi. U svrhu našeg istraživanja koristili smo polustrukturirani intervju i usredotočili se na stavove inkluzivnih edukatora prema inkluziji, razlike među pozicijama, njihov osjećaj kompetencije u provođenju inkluzivnih praksi i prepreke koje su identificirali u procesu ostvarivanja inkluzije. Na temelju odgovora, cilj nam je bio produbiti razumijevanje svakog inkluzivnog edukatora i istaknuti uvjete koji ometaju ili omogućavaju provedbu inkluzivnog okruženja. Studija pokazuje da ispitanici imaju povoljnu naklonost prema usvajanju inkluzivnih praksi i pozitivan stav prema inkluziji. Svi ispitanici imaju osjećaj kompetencije, ali ističu važnost kontinuiranog usavršavanja i obrazovanja. Postoji značajna varijabilnost u pozicijama, zadacima i skupinama djece s posebnim potrebama s kojima se inkluzivni edukatori susreću. Kao rezultat toga, postoje različite prepreke u različitim radnim pozicijama koje ometaju integraciju inkluzivnih metoda poučavanja.
Ključne riječi
inkluzivni edukator; inkluzija; izazovi; posebne potrebe
Hrčak ID:
312093
URI
Datum izdavanja:
22.12.2023.
Posjeta: 600 *