Stručni rad
https://doi.org/10.47960/2232-9080.2023.SI.13.90
UTJECAJ SLOŽENIH INŽENJERSKO-GEOLOŠKIH I GEOTEHNIČKIH UVJETA NA IZBOR KOMBINIRANIH MJERA SANACIJE KLIZANJA TRUPA PROMETNICE
Đenari Čerimagić
; Univerzitet u Sarajevu, Građevinski fakultet
*
Mladen Kapor
orcid.org/0000-0002-3177-9200
; Univerzitet u Sarajevu, Građevinski fakultet
*
* Dopisni autor.
Sažetak
U ovom radu prikazan je utjecaj složenih inženjersko-geoloških i geotehničkih uvjeta terena na odabir kombiniranih mjera sanacije klizanja trupa magistralne ceste M5. Za determinaciju inženjersko-geoloških i geotehničkih uvjeta predmetnog lokaliteta, izvedeni su terenski i laboratorijski istražni radovi. Cesta se u prostoru klizišta nalazi na relativno visokom nasipu ispod kojeg se nalazi propust, kojim se kanalizira prirodni potok. Geološki supstrat se nalazi relativno duboko, na dubini od 7 do 8 m, a ispod kolovozne konstrukcije je nasipni materijal raznolike kvalitete što je potvrdilo saznanje kako je ovom trasom nekada prolazila željeznička pruga. Kosina ispod ceste je relativno strma i visine cca 10 m. U dnu kosine se nalazi kameni zid u lošem stanju. U osnovi koncept rješenja se svodi na izradu potporne konstrukcije koju sačinjavaju šipovi, naglavna greda i AB platno. Projektirane sanacijske mjere osigurale su stabilnost i funkcionalnost prometnice.
Ključne riječi
inženjersko-geološki i geotehnički uvjeti; klizište; istražni radovi; sanacija; bušeni šipovi
Hrčak ID:
312219
URI
Datum izdavanja:
12.12.2023.
Posjeta: 614 *