Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22210/suvlin.2023.096.01

Razvoj vokabulara stranog jezika: neformalno učenje u kontekstu izloženosti različitim oblicima medija

Katica Balenović orcid id orcid.org/0000-0002-9534-875X ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru *
Jakov Proroković orcid id orcid.org/0000-0002-4496-8908 ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 418 Kb

str. 175-201

preuzimanja: 513

citiraj


Sažetak

U ovom radu su predstavljeni rezultati istraživanja utjecaja neformalnog učenja na usvajanje engleskih frazema, polazeći od pretpostavke da povezanost idioma s leksikonom čini usvajanje idioma manje povezanim s formalnim podučavanjem engleskog kao stranog jezika, koje se obično usredotočuje na podučavanje gramatike. Primarni cilj ovog istraživanja bio je procijeniti učinke neformalnog učenja na usvajanje engleskih idioma s obzirom na svakodnevnu izloženost engleskom jeziku putem različitih medija. Istraživanje je provedeno na studentima razredne nastave i predškolskog odgoja (N=88; Sveučilište u Zadru), a uključivalo je kratki upitnik o njihovim navikama gledanja filmova, igranja videoigara, korištenja društvenih mreža itd., kao i test sastavljen od 60 pitanja višestrukog izbora s primjerima različitih engleskih frazema. Hijerarhijska regresijska analiza otkrila je da je najbolji prediktor poznavanja engleskih idioma učestalost slušanja engleske i američke glazbe, dok su ostali značajni prediktori bili učestalost gledanja YouTube videa s stranim sadržajem, učestalost igranja videoigara, ocjene postignute na nastavi engleskog jezika tijekom srednje škole i rezultati na engleskim jezičnim testovima provedenim na kraju prvog semestra na Sveučilištu; ukupna prediktivna vrijednost ispitivanih varijabli bila je iznenađujuće visoka (R2=0.612).
Osim rasprave o implikacijama ovih rezultata, rad također razmatra činjenicu da se učestalost gledanja engleskih i američkih filmova/TV emisija pokazala kao negativan prediktor unatoč pozitivnoj korelaciji s ukupnim rezultatima na testu, kao i činjenicu da učestalost korištenja društvenih mreža nije imala nikakav utjecaj na usvajanje engleskih idioma.

Ključne riječi

engleski idiomi; neformalno učenje; razvoj vokabulara; učenici engleskog kao stranog jezika; usvajanje putem medija

Hrčak ID:

312257

URI

https://hrcak.srce.hr/312257

Datum izdavanja:

27.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.448 *