Suvremena lingvistika, Vol. 49 No. 96, 2023.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22210/suvlin.2023.096.01
Razvoj vokabulara stranog jezika: neformalno učenje u kontekstu izloženosti različitim oblicima medija
Katica Balenović
orcid.org/0000-0002-9534-875X
; Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru
*
Jakov Proroković
orcid.org/0000-0002-4496-8908
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
* Dopisni autor.
Sažetak
U ovom radu su predstavljeni rezultati istraživanja utjecaja neformalnog učenja na usvajanje engleskih frazema, polazeći od pretpostavke da povezanost idioma s leksikonom čini usvajanje idioma manje povezanim s formalnim podučavanjem engleskog kao stranog jezika, koje se obično usredotočuje na podučavanje gramatike. Primarni cilj ovog istraživanja bio je procijeniti učinke neformalnog učenja na usvajanje engleskih idioma s obzirom na svakodnevnu izloženost engleskom jeziku putem različitih medija. Istraživanje je provedeno na studentima razredne nastave i predškolskog odgoja (N=88; Sveučilište u Zadru), a uključivalo je kratki upitnik o njihovim navikama gledanja filmova, igranja videoigara, korištenja društvenih mreža itd., kao i test sastavljen od 60 pitanja višestrukog izbora s primjerima različitih engleskih frazema. Hijerarhijska regresijska analiza otkrila je da je najbolji prediktor poznavanja engleskih idioma učestalost slušanja engleske i američke glazbe, dok su ostali značajni prediktori bili učestalost gledanja YouTube videa s stranim sadržajem, učestalost igranja videoigara, ocjene postignute na nastavi engleskog jezika tijekom srednje škole i rezultati na engleskim jezičnim testovima provedenim na kraju prvog semestra na Sveučilištu; ukupna prediktivna vrijednost ispitivanih varijabli bila je iznenađujuće visoka (R2=0.612).
Osim rasprave o implikacijama ovih rezultata, rad također razmatra činjenicu da se učestalost gledanja engleskih i američkih filmova/TV emisija pokazala kao negativan prediktor unatoč pozitivnoj korelaciji s ukupnim rezultatima na testu, kao i činjenicu da učestalost korištenja društvenih mreža nije imala nikakav utjecaj na usvajanje engleskih idioma.
Ključne riječi
engleski idiomi; neformalno učenje; razvoj vokabulara; učenici engleskog kao stranog jezika; usvajanje putem medija
Hrčak ID:
312257
URI
Datum izdavanja:
27.12.2023.
Posjeta: 1.448 *