Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.18045/zbefri.2023.2.477

Društveni kapital i žene u poduzetništvu: karakteristike društvenog kapitala žena-poduzetnica u različitim životnim razdobljima

Mateja Vadnjal orcid id orcid.org/0000-0002-8697-859X
Jaka Vadnjal orcid id orcid.org/0000-0002-6196-3957
Brina Vadnjal


Puni tekst: hrvatski pdf 729 Kb

str. 477-498

preuzimanja: 134

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 729 Kb

str. 477-498

preuzimanja: 210

citiraj


Sažetak

Ovo istraživanje bavi se društvenim kapitalom poduzetnica u različitim životnim
razdobljima. Glavna je hipoteza da žene-poduzetnice prolaze kroz različite razine i
oblike društvenog kapitala prelazeći iz jedne životne faze u drugu u svom
profesionalnom ciklusu. Promatramo emocionalnu potporu i podršku okoline, te
instrumentalni društveni kapital putem kojeg žena-poduzetnica dolazi do
informacija, poslovnih partnera i drugih resursa bitnih za njezin poduzetnički
proces. Anketa je poslana e-poštom uzorku ženskih tvrtki dobivenih uz pomoć
algoritma u poslovnom registru. Konačno, za statističku analizu koja koristi
Leveneov F-test za potvrdu jednakosti varijanci, prikupljeno je u potpunosti
odgovorenih 340 upitnika, a potom slijedi Tukeyev post hoc test. Inače, Tamhaneov
test ne pretpostavlja jednakost varijanci. Na temelju rezultata studije nismo mogli
potvrditi da različita životna razdoblja koja uključuju majčinstvo, roditeljstvo, biti
i supruga i kućanica, imaju različite utjecaje na ženu poduzetnicu. Također ne
možemo podržati hipotezu da postoji razlika u važnosti društvenih mreža.
Međutim, naše istraživanje potvrdilo je razliku u važnosti utjecaja roditelja i
utjecaja prijatelja i poznanika na njihov poduzetnički put.

Ključne riječi

žene-poduzetnice; društveni kapital poduzetnica; društvena mreža; majčinstvo;

Hrčak ID:

312459

URI

https://hrcak.srce.hr/312459

Datum izdavanja:

28.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 713 *