Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22572/mi.29.2.1
Medijske kompetencije učitelja i njihova povezanost s procjenom medijskih kompetencija učenika
Lana Ciboci Perša
orcid.org/0000-0003-1495-9573
; Hrvatsko katoličko sveučilište
Ivan Burić
orcid.org/0000-0001-8539-6013
; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu
Dragan Bagić
orcid.org/0000-0002-0371-838X
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Djeca se već u prvim godinama života susreću s medijskim sadržajima, pri čemu izloženost i vrijeme koje provode uz medije s odrastanjem sve više raste. Upravo je stoga važno medijsko obrazovanje koje djecu treba pripremiti na suživot s medijima, a u tom procesu, uz obitelj, najvažniju ulogu imaju učitelji koji provode medijsko obrazovanje u školama te kao takvi i sami moraju biti medijski pismeni. Cilj je ovoga rada utvrditi medijske kompetencije učitelja razredne nastave i Hrvatskoga jezika, kao primarnih medijskih edukatora u hrvatskim školama, i njihovu povezanost s procjenom medijskih kompetencija učenika. U istraživanju, koje je provedeno metodom samoprocjene ispitanika, sudjelovalo je 2229 učitelja, a rezultati su pokazali da su medijske kompetencije učitelja povezane s procjenama medijskih kompetencija učenika te da učitelji najlošije ocjenjuju vlastite vještine proizvodnje medijskih sadržaja, primarno onih složenijih, te da im je potrebno dodatno usavršavanje u području medijske pismenosti. Pritom učitelji Hrvatskoga jezika svoje sposobnosti analize i kritičkog vrednovanja medijskog sadržaja procjenjuju višom u odnosu na učitelje razredne nastave. Rezultati pokazuju da su medijske kompetencije učitelja slabo povezane s procjenom kritičke medijske pismenosti učenika.
Ključne riječi
kritičko mišljenje; medijska pismenost; medijske kompetencije; učenici; učitelji
Hrčak ID:
312684
URI
Datum izdavanja:
30.12.2023.
Posjeta: 1.110 *