Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22210/ur.2023.067.2/02

Intermedijalnost u storyboardu za filmsku adaptaciju romana "Lanark" Alasdaira Graya

Petra Pugar orcid id orcid.org/0009-0004-0693-5461 ; Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: engleski pdf 236 Kb

str. 135-158

preuzimanja: 86

citiraj


Sažetak

Članak analizira storyboard Alasdaira Graya, vizualnu pripremu za nikad ostvarenu filmsku adaptaciju romana Lanark: Život u četiri knjige (1981.), kao samostalno intermedijalno umjetničko djelo. Predstavljena je argumentacija da se specifičnosti “ugnježđenog” medija
grafičkog narativa, ili “grafikalnost”, može upotrebljavati za čitanje sprege teksta, slike i prostora u storyboardu, kao i za bolje razumijevanje tekstualnih i vizualnih elemenata romana izvornika. Grayevu autoreferencijalnom procesu, prepoznatom u prethodnim analizama njegova
književnog rada, pristupa se kroz očište medijalne materijalnosti stavljene u prvi plan. U središtu je proces ostvarivanja priče i tako stvorenog novog umjetničkog objekta, koji propitkuje
režime čitanja i gledanja koje umjetničko djelo reproducira i izmješta. Analiza storyboarda za
film Lanark, djela na razmeđi književnosti, grafičke umjetnosti i filma, doprinos je rastućem
znanstvenom korpusu koji se koristi sveobuhvatnim teorijskim pristupom kako bi se postiglo
bolje razumijevanje sličnih sinkretičnih umjetničkih djela.

Ključne riječi

Alasdair Gray, "Lanark", intermedijalnost, storyboard, adaptacija, grafički narativ

Hrčak ID:

312708

URI

https://hrcak.srce.hr/312708

Datum izdavanja:

30.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 229 *