Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15291/ars.4352

Performativna konstrukcija identiteta kroz osobno i postkolonijalno tijelo izvedbe u radu Brede Beban

Martina Munivrana orcid id orcid.org/0009-0005-8087-0413 ; Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 624 Kb

str. 319-336

preuzimanja: 81

citiraj


Sažetak

Ovaj rad daje uvid u stvaralaštvo intermedijalne umjetnice Brede Beban u kontekstu feminističke i postkolonijalne teorije i njegovu klasifikaciju u okviru koje se razmatra performativna konstrukcija identiteta kroz osobno i postkolonijalno tijelo izvedbe u njezinu umjetničkom djelovanju. Glavni je cilj ovog istraživanja prikazati i teorijski interpretirati opus umjetnice Brede Beban, obilježen iskustvom emigracije osobe liminalnog identiteta. U svojim radovima Breda Beban iz pozicije žene, umjetnice i migrantice problematizira teme kroz prizmu autobiografskog pisma i teme migracije i nacionalne (ne)pripadnosti, u kojima su naglašeni duhovnost, emocije žaljenja ili glorificiranja izgubljenog zavičaja, kao i pripadajući osjećaj marginalnosti proizašao iz osobnog iskustva migracije. Navedeno je impliciralo formiranje složenog odnosa prema osobnom i kolektivnom kulturnom identitetu i njegovoj konstrukciji, prema konceptu drugosti, kao i politici reprezentacije i izvedbe.

Ključne riječi

Breda Beban; postkolonijalnost; liminalnost; autobiografija; identitet; feminizam

Hrčak ID:

312827

URI

https://hrcak.srce.hr/312827

Datum izdavanja:

30.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 196 *