Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22210/strjez/52-2/4

Teorijsko-metodološki okviri suvremenoga pristupa nastavi stranoga jezika struke

Neda Borić orcid id orcid.org/0000-0002-0546-5910 ; Faculty of Architecture, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 181 Kb

page 239-261

downloads: 96

cite


Abstract

U radu se analiziraju teorijsko-metodološke osnove suvremenoga pristupa nastavi stranoga jezika struke. Brojni utjecaji koji su izgradili taj pristup sagledani su u međupovezanosti sinkronijske i dijakronijske razine u svjetlu smjene dviju znanstvenih paradigmi koje su obilježile 20. i 21. stoljeće: strukturalizma i kognitivizma. Znanje o teorijskoj i metodološkoj pozadini suvremene nastave u ovome području tvori siguran oslonac u suočavanju s izazovima ove zahtjevne profesije kao i za kritičko i promišljeno vrednovanje novih trendova i njihovo integriranje u nastavu u okolnostima brzih društvenih promjena suvremenoga tehnološkog
doba. Cilj je rada analizirati složenu mrežu utjecaja koji utiru evolucijski put ove discipline prema suvremenosti ne zanemarujući pritom i najsuvremenije trendove koji ju neprestano oblikuju i pridonose njezinome daljnjem razvoju. Rezultati analize pokazuju da je suvremeni pristup nastavi u ovome području sinteza bogatoga nasljeđa društveno-povijesnih okolnosti i interdisciplinarnih utjecaja između kojih ključnu ulogu imaju kognitivna psihologija i kognitivna lingvistika. Rad argumentira primjenjivost temeljnih kognitivno-lingvističkih postavki na teorijska istraživanja jezika raznih struka kao i njihovih nazivlja te njihovo integriranje u nastavni proces kao osnove budućega razvoja.

Keywords

interdisciplinarnost; kognitivna lingvistika; kontekst, LSP / ESP; sociokognitivni pristup; suvremeni pristup nastavi stranom jeziku struke

Hrčak ID:

313065

URI

https://hrcak.srce.hr/313065

Publication date:

28.12.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 208 *