Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.46458/27121097.2023.29.105

DIGITALNI ALATI KORIŠTENI U ONLINE NASTAVI ZA VRIJEME PANDEMIJE VIRUSA COVID-19

Lorena Dadić Fruk orcid id orcid.org/0000-0003-1479-4123 ; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci, Opatija, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 480 Kb

str. 105-122

preuzimanja: 40

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 480 Kb

str. 105-122

preuzimanja: 30

citiraj


Sažetak

Online podučavanje koje je u značajnoj mjeri zaživjelo pojavom pandemije virusa Covid-19, nametnulo je potrebu istraživanja dostupnih alata i programskih rješenja različitih namjena, koja mogu biti primjenjiva u online nastavi. Neki od alata poput Skype-a, Zoom-a i Google Meet-a, svoju su popularnost stekli i prije pojave pandemije, i osim u akademske svrhe, korišteni su i u različite poslovne ali i privatne svrhe. S druge strane, čitav je niz alata poput MS Teams-a i Moodle-a, koji su svoju popularnosti stekli pojavom pandemije i prelaskom na online oblik nastave. Stoga, cilj ovog rada je utvrditi u kojoj mjeri su nastavnici na visokoškolskim ustanovama, u šest različitih europskih država, koristili pojedini alat/program u online nastavi i to prije pandemije, za vrijeme pandemije i planiraju li ga koristiti u budućnosti. U tu svrhu provedeno je primarno istraživanje uz pomoć polustrukturiranog anketnog upitnika u šest zemalja, na uzorku od 525 nastavnika visokoškolskih ustanova. Rezultati su pokazali da su se uglavnom u svim zemljama koristili isti alati za izvođenje online nastave, kreiranje sadržaja, dijeljenje nastavnih materijala i provjeru znanja, dok su prisutne razlike u alatima korištenima za poticanje studenata na aktivno uključivanje u nastavu. Također, rezultati su pokazali da su ispitanici u različitim zemljama imali različitu razinu podrške u obliku radionica i treninga koji se odnose na izvođenje nastave i provođenje ispita u online okruženju. Navedeni rezultati pružaju teorijski doprinos u kontekstu sažimanja alata i programskih rješenja kojima se nastavnici služe u svrhu oblikovanja online nastave, ali i u svrhu poticanja studenata i provjere znanja. U aplikativnom smislu, rezultati istraživanja pružaju doprinos nastavnicima i osobama zaduženima za organiziranje radionica na fakultetima i Sveučilištima, budući da je istraživanje pokazalo koje to alate nastavnici planiraju koristiti u budućnosti, odnosno koji alati su trenutno podzastupljeni u online nastavi pa se postavlja pitanje treba li o funkcionalnostima takvih alata educirati nastavnike.

Ključne riječi

online podučavanje; online nastavne metode; Covid-19; alati i software-i u online nastavi

Hrčak ID:

313575

URI

https://hrcak.srce.hr/313575

Datum izdavanja:

28.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 141 *