Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

PRISTUP INTEGRIRANOG UČENJA UZ POKRET U PREDŠKOLSKIM USTANOVAMA – PRIKAZ I ANALIZA PRIMJERA IZ PRAKSE

Donata Vidaković Samaržija orcid id orcid.org/0009-0009-9301-202X ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru
Maja Vuković orcid id orcid.org/0009-0004-6490-1382 ; Dječji vrtić Snupi, Zadar


Puni tekst: hrvatski pdf 941 Kb

str. 111-128

preuzimanja: 51

citiraj


Sažetak

Kretanje je biotička potreba koju dijete nagonski počinje uspostavljati već od najranije dobi. Stjecanje i usavršavanje različitih načina kretanja doprinosi cjelovitom motoričkom razvoju, te stjecanju motoričkih kompetencija koje omogućuju učinkovito sudjelovanje u raznim organiziranim i neorganiziranim tjelesnim aktivnostima. Kretanje je važno ne samo s aspekta motoričkog razvoja, već je važno i s aspekta kognitivnog razvoja, poboljšanja pamćenja, razvoja govora, te psihičkog razvoja, stoga je različite biotičke načine kretanja vrlo važno razvijati i usavršavati već od najranije dobi. Tijekom boravka u predškolskim ustanovama djeca su pretežno u sjedilačkim aktivnostima, te je njihova mogućnost za uspostavljanjem različitih načina kretanja u različitim uvjetima često uskraćena. Integrirano učenje uz pokret kao segment suvremenog kurikula spada u najkvalitetnije pristupe neposrednog rada u svakodnevnom odgojno-obrazovnom procesu. Ono doprinosi povećanju razine kretanja djece tijekom boravka u predškolskim ustanovama, a temelji se na kreiranju poticajnih okruženja u kojima djeca samostalno i neovisno istražuju, te konstruiraju različita iskustva i znanja. Poticajne aktivnosti djeci pružaju mogućnost da spontano i samostalno uspostavljaju pokret. U radu je istaknuta važnost integriranog učenja uz pokret, te je istaknut njegov doprinos cjelovitom razvoju djeteta. Također su prikazani i opisani različiti načini poticajnih okruženja koji se mogu implementirati u svakodnevnom radu u predškolskim ustanovama. Provedeno je i pilot-istraživanje s ciljem implementacije različitih poticajnih okruženja koja potiču integrirano učenje uz pokret, te praćenja razine zainteresiranosti. Na temelju svakodnevih opažanja došlo se do spoznaja o razini zainteresiranosti djece za različitim vrstama poticajnih aktivnosti koja je bila visoka. Osim toga primjetno je povećanje razine kretanja djece tijekom boravka u predškolskoj ustanovi.

Ključne riječi

integrirano učenje; pokret; predškolska dob; motorički razvoj

Hrčak ID:

314207

URI

https://hrcak.srce.hr/314207

Datum izdavanja:

9.2.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 129 *