Drvna industrija, Vol. 75 No. 1, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5552/drvind.2024.0138
Učinkovitost europskih obrazovnih programa o znanosti o drvu i drvnoj tehnologiji u uključivanju zelenih i digitalnih tema
Luka Goropečnik
orcid.org/0009-0009-1613-4170
; University of Ljubljana, Biotechnical Faculty, Ljubljana, Slovenia
Petra Grošelj
orcid.org/0000-0001-9363-9783
; University of Ljubljana, Biotechnical Faculty, Ljubljana, Slovenia
Jože Kropivšek
orcid.org/0000-0003-0839-0202
; Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Sažetak
U izgradnji obećavajuće budućnosti ključnu ulogu ima integracija kompetencija za održivi razvoj i
digitalnih kompetencija u obrazovne programe. Putem intervjua i analiza procijenili smo učinkovitost uključivanja zelenih i digitalnih tema (ambijentalno potpomognut život i industrija 4.0) u obrazovne programe o znanosti o drvu i drvnoj tehnologiji u različitim europskim zemljama. Naše istraživanje otkrilo je razlike u vertikalnom usklađivanju unutar zemalja i odstupanja među sličnim programima u različitim zemljama. Uz pomoć neizrazite logike i primjenom analize omeđivanja podataka procijenili smo tehničku učinkovitost programa u uključivanju tih tema u nastavu s obzirom na više čimbenika. Rezultati su pokazali različite razine izvedbi, pri čemu se uvođenjem nekih programa postiže optimalna učinkovitost, a drugi zaostaju za njima. Kako bi se poboljšali programi s lošom izvedbom, najvažnije je dati prioritet integraciji tema. Za uspostavu kohezivnog sustava nužni su nacionalna koordinacija i usklađivanje među obrazovnim razinama. Osposobljavanje pojedinaca za te kompetencije omogućuje im da pridonose održivom razvoju, iskoriste digitalne tehnologije i zadovolje društvene zahtjeve.
Ključne riječi
znanost o drvu i drvna tehnologija; obrazovanje; zeleno; digitalno; DEA
Hrčak ID:
314749
URI
Datum izdavanja:
2.3.2024.
Posjeta: 1.220 *