Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31664/ripu.2023.47.10
Ana Marija Marović, slikarica na glasu svetosti
Ivana Mance Cipek
; Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Sažetak
Osim na temelju vjerskog pregalaštva i karitativnog rada, Ana Marija Marović (Venecija, 1815. – Venecija, 1887.) visoki je ugled stekla zahvaljujući svojemu pjesničkom i slikarskom djelu. Na osnovi potonjega uvrštena je u Slovnik umjetnikah jugoslavenskih Ivana Kukuljevića Sakcinskog, stupivši tako i u hrvatsku galeriju umjetničkih ličnosti. Premda se informacije o njezinu slikarskom opusu prenose u okrilju kulturne historiografije, sa stanovišta povijesti umjetnosti o njezinu slikarstvu je razmjerno malo rečeno. U članku se rekonstruiraju povijesne okolnosti njezina slikarskog rada, revidira se korpus poznatih djela te se podrobnije analizira njezino najambicioznije ostvarenje – oltarna pala Bogorodice žalosne (Addolorata) naručena u sklopu novog opremanja crkve Santa Maria del Pianto o dei Sette Dolori u Veneciji (1851.).
Ključne riječi
Ana Marija Marović; Venecija; Dobrota; slikarstvo; sakralna umjetnost; 19. stoljeće; Bogorodica žalosna
Hrčak ID:
315512
URI
Datum izdavanja:
31.12.2023.
Posjeta: 820 *