Medicina, Vol. 60 No. 2, 2024.
Kratko priopćenje
https://doi.org/10.21860/medflum2024_316223
Možemo li edukacijom utjecati na naviku i motivaciju za pravilnom tehnikom dezinfekcije ruku? Eksperimentalno pilot istraživanje
Helena Štrucelj
; University of Rijeka, Faculty of Health Studies, Department of Public Health, Rijeka, Croatia
Jan Rošić Novak
; University of Rijeka, Faculty of Health Studies, Rijeka, Croatia
Viktorija Bugarin
; University of Rijeka, Faculty of Health Studies, Rijeka, Croatia
Josip Brusić
; University of Rijeka, Faculty of Health Studies, Department of Nursing, Rijeka, Croatia; Clinical Hospital Center Rijeka, Department of Anesthesiology and Intensive Care, Rijeka, Croatia
Marija Spevan
orcid.org/0000-0003-0288-2206
; University of Rijeka, Faculty of Health Studies, Department of Nursing, Rijeka, Croatia
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj: Higijena ruku ključna je za prevenciju infekcija povezanih sa zdravstvenom skrbi, ali zdravstveni djelatnici je često nepravilno prakticiraju. Cilj je ovog istraživanja ispitati učinke različitih poticaja na ispravnost tehnike dezinfekcije ruku i motivaciju za pravilno korištenje te tehnike. Ispitanici i metode: Eksperiment je proveden tijekom tri različita dana s 36 studenata zdravstvenih studija, podijeljenih u četiri skupine. Postupak je bio isti za sve četiri skupine (sa slučajno izabranim sudionicima) prvog i trećeg dana (samo povratna informacija). Drugog dana, skupine su dobile različite poticaje (1. skupina: povratna informacija + demonstracija + kreativni timski rad; 2. skupina: povratna informacija + demonstracija + predavanje; 3. skupina: povratna informacija + demonstracija; 4. skupina: samo povratna informacija). Ispravnost (postotak pokrivenosti dezinfekcijskog gela) i motivacija izmjereni su i uspoređivani između triju mjerenja. Rezultati: Na početku je samo 25 % sudionika postiglo pokrivenost od barem 95 %, a samo 55,56 % se potrudilo da "prilično" pravilno koriste tehniku. Pokrivenost je porasla nakon pruženog poticaja u skupinama: 1. (χ2(2) = 6,0; P = 0,050), 2. (χ2(2) = 7,750; P = 0,021) i 3. (χ2(2) = 15,273; P = 0,001). Motivacija se povećala u skupinama 1. (χ2(2) = 10,571; P = 0,005) i 3. (χ2(2) = 7,515; P = 0,023). Pokrivenost dorzuma bila je značajno manja od pokrivenosti dlana obiju ruku. Zaključak: Demonstracija tehnike dezinfekcije ruku, kreativan timski rad i predavanje bili su učinkoviti u usvajanju navike dezinfekcije ruku i jačanju motivacije za dezinfekciju, ali povratna informacija skenera sama po sebi nije bila učinkovita na taj način. Buduća istraživanja trebala bi obuhvatiti dulje razdoblje praćenja i ove rezultate testirati u kliničkim okruženjima.
Ključne riječi
dezinfekcija ruku; motivacija; navike; obrazovanje; studenti; zdravstvena profesija
Hrčak ID:
316223
URI
Datum izdavanja:
1.6.2024.
Posjeta: 735 *