Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31727/gzb.47.3.2

Proizvodnja i financijske značajke mladih izdanaka – prikaz iz prakse

Roberta Vrkić ; Agronomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Lari Hadelan orcid id orcid.org/0000-0002-8499-0771 ; Agronomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska *
Magdalena Zrakić Sušac ; Agronomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 997 Kb

str. 14-22

preuzimanja: 152

citiraj


Sažetak

Mladi izdanci su biljne vrste koje se konzumiraju u fazi kotiledona s ili bez nepotpuno razvijenih prvih pravih listova. Zbog svojih boja, okusa i visoke nutritivne vrijednosti stječu sve veću popularnost među potrošačima što dovodi do povećane potražnje te posljedično i proizvodnje. Zbog jednostavnosti uzgoja, kratkog proizvodnog ciklusa, malih zahtjeva prema ulaganjima i prostoru pogodni su za proizvodnju i u urbanim sredinama. Proizvodnja mladih izdanaka najčešće je organizirana kao dopunska aktivnost koja omogućava dodatan izvor prihoda za kućanstvo. Cilj rada je opisati osnovne značajke proizvodnje mladih izdanaka, navesti ciljna tržišta za njihov plasman, navesti potrebna kapitalna ulaganja te odrediti financijske pokazatelje njihove proizvodnje. U radu su navedene osnovne proizvodno-tržišne značajke mladih izdanaka preuzete iz sekundarnih izvora te dopunjene sa saznanjima autora iz prakse zagrebačke tvrtke koja se bavi njihovom proizvodnjom i plasmanom. Ova tvrtka u proizvodnji primjenjuje vertikalni sustav uzgoja na ukupnoj uzgojnoj površini 19,2 m2. Glavni prodajni kanali su restorani i trgovine zdrave hrane. Na temelju internih podataka proizvođača određena je marginalna kontribucija od 40.121 € i stopa marginalne kontribucije od 69,1 %

Ključne riječi

mladi izdanci; vertikalni uzgoj; financijski pokazatelji

Hrčak ID:

316340

URI

https://hrcak.srce.hr/316340

Datum izdavanja:

14.4.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 583 *