Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.3935/ljsr.v30i2.523
Iskustvo primjene modela metodske supervizije za mentore učitelja pripravnika
Daria Rovan
orcid.org/0000-0002-6990-4388
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Razdoblje pripravništva ima ključnu ulogu za oblikovanje profesionalnog identiteta učitelja te je važno da učitelj pripravnik tijekom tog razdoblja ima kvalitetnu mentorsku podršku. Metodska supervizija može biti koristan oblik razvoja mentorskih vještina jer ima naglašenu edukativnu komponentu te omogućuje da supervizanti kroz integraciju praktičnih iskustava i teoretskog znanja izgrade kompetencije potrebne za uspješan mentorski rad. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi mogućnost primjene supervizije u razvoju kompetencija mentora za rad s učiteljima pripravnicima te predložiti model metodske supervizije za mentore učitelja pripravnika. Predloženi model obuhvaća teme uloge i odgovornosti mentora i pripravnika, tijeka procesa pripravništva, razvoja suradničkog odnosa, procesa iskustvenog učenja, komunikacijskih vještina te vještina savjetovanja. U ovom istraživanju model metodske supervizije primijenjen je u radu u radu sa supervizijskom grupom od pet mentorica. Na temelju aktivnosti supervizantica tijekom metodske supervizije te opažanja supervizorice, može se zaključiti se da je tijekom sudjelovanja u metodskoj superviziji pristup supervizantica radu s učiteljima pripravnicima poprimio obilježja edukativnog mentorstva te da su supervizantice imale prilike usavršiti svoje vještine opažanja i uspostavljanja suradničkog odnosa s učiteljima pripravnicima. Može se zaključiti da se predviđeni program metodske supervizije pokazao kao primjenjiv i koristan oblik razvoja kompetencija mentora.
Ključne riječi
metodska supervizija; iskustveno učenje; mentorstvo; učitelji pripravnici; profesionalni razvoj
Hrčak ID:
316614
URI
Datum izdavanja:
31.3.2024.
Posjeta: 702 *