Ostalo
https://doi.org/10.3935/ljsr.v30i2.451
Što utječe na zadovoljstvo mentora terenske prakse socijalnog rada u Sloveniji?
Tamara Rape Žiberna
orcid.org/0000-0001-6826-6743
; Sveučilište u Ljubljani, Fakultet socijalnog rada, Ljubljana, Slovenia
*
Aleš Žiberna
orcid.org/0000-0003-1534-6971
; Sveučilište u Ljubljani, Fakultet socijalnih znanosti, Ljubljana, Slovenia
* Dopisni autor.
Sažetak
Praktična obuka nužna je tijekom pripreme za karijeru u socijalnom radu. Kvaliteta dostupne praktične obuke ovisi o nositeljima obuke, posebice mentorima (poznatim kao terenski mentori, instruktori ili supervizori, u ovom radu nadalje koristit će se termin mentori). Zadovoljstvo mentora nije samo važno za dobro mentorstvo, nego i zato da mentori budu voljni mentorirati i druge studente socijalnog rada.
Sekundarni kvantitativni podatci iz Centra za praktični rad na Fakultetu socijalnog rada prikupljeni su i analizirani koristeći linearnu regresiju i strukturalne modele kako bi se odgovorilo na istraživačka pitanja o tome što utječe na zadovoljstvo mentora.
Istraživanje je pokazalo da su mentori zadovoljni s praksom u socijalnom radu. Ukupno zadovoljstvo povećava se s brojem motiva povezanih s fakultetom i s boljom procjenom studenta uključenog u praksu. Dok je zadovoljstvo s elementima prakse nezavisna varijabla, ukupno zadovoljstvo najbolje se objašnjava sa zadovoljstvom sa sadržajem prakse, motivacijom studenata, samoinicijativom i mentorovom suradnjom s fakultetom.
Razumijevanje onoga što mentora čini zadovoljnim s praksom važno je za poboljšanje kvalitete praktične obuke koja se organizira u socijalnom radu. Veća razina zadovoljstva može povećati motivaciju mentora da sudjeluje u obuci studenata socijalnog rada. Neoptimalni sustav mentoriranja u socijalnom radu (bez financijske ili druge kompenzacije) znači da su čimbenici na koje fakulteti socijalnog rada u tom području moraju obratiti pažnju sadržaj prakse i kvaliteta studenata.
Ključne riječi
kvantitativno istraživanje; terenska supervizija; praksa socijalnog rada; obrazovanje u socijalnom radu; podučavanje vještina
Hrčak ID:
316631
URI
Datum izdavanja:
31.3.2024.
Posjeta: 620 *