Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.13112/PC.2024.1

Procjena socioemocionalnog razvoja dojenčadi u Primorsko-goranskoj županiji

Sandra Bošković orcid id orcid.org/0000-0002-6175-635X ; Fakultet zdravstvenih studija Sveučilišta u Rijeci
Andrica Lekić orcid id orcid.org/0000-0002-6175-635X
Hrvoje Vlahović


Puni tekst: hrvatski pdf 2.079 Kb

str. 1-12

preuzimanja: 15

citiraj


Sažetak

Cilj: Važnost istraživanja socioemocionalnog razvoja djeteta ogleda se u prevenciji rizika odstupanja u socioemocionalnom razvoju
s ciljem rane intervencije u radu s djecom koja odstupaju od urednog razvoja ili pripadaju skupini djece s neurorizikom. Cilj rada bio
je utvrditi valjanost i pouzdanost skale socioemocionalne procjene u svrhu standardizacije mjernog instrumenta u Republici Hrvatskoj i utvrditi stupanj socioemocionalnog razvoja dojenčadi s ciljem utvrđivanja eventualnih odstupanja od urednog razvoja i faktora koji utječu na socioemocionalni razvoj.
Metode: U istraživanju se primjenjivala skala socioemocionalne procjene kao mjerni instrument za procjenu socioemocionalnog
razvoja dojenčeta od 2-18 mjeseci kao instrument ranog prepoznavanja odstupanja u razvoju. U ispitivanju je sudjelovalo 63 roditelja s područja Primorsko-goranske županije.
Rezultati: Psihometrijske karakteristike socioemocionalne skale pokazale su da je instrument pouzdan za procjenu socioemocionalnog razvoja s Cronbach α=0,92. Faktorskom analizom je ispitana valjanost. Ne postoje statistički značajne razlike u socioemocionalnom razvoju djece s obzirom na porođajnu masu, tip trudnoće, vrijeme i tip poroda i stanje djeteta, što pokazuje da su roditelji djece
osigurali sve preduvjete poticanja urednog socioemocionalnog razvoja bez obzira na eventualne faktore rizika.
Zaključak: Kroz dobivene rezultate vidljivo je da upitnik za procjenu socioemocionalnog razvoja u ovom istraživanju valjan i pouzdan te da je pogodan za postupak standardizacije u Hrvatskoj. Istraživanja su jasno pokazala važnost rane procjene socioemocionalnog razvoja djeteta s ciljem rane intervencije u prevenciji odstupanja u razvoju. Važnost standardizacije upitnika osigurava njegovu primjenu u radu patronažnih sestara koje provode procjenu zdravstvenog stanja i razvoja dojenčeta u sklopu sveobuhvatne
patronažne skrbi za dojenče.

Ključne riječi

dojenče; upitnik; istraživanje u zajednici; razvoj djeteta

Hrčak ID:

317030

URI

https://hrcak.srce.hr/317030

Datum izdavanja:

31.3.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 42 *