Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

POVEZANOST RODITELJSKIH PONAŠANJA I ODGOJA DJECE VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE

Anita Begić orcid id orcid.org/0009-0002-7197-0509 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru, 88 000 Mostar, Bosna i Hercegovina *
Karolina Tadić-Lesko ; Ustanova „Centar za socijalni rad Grada Mostara“, 88 000 Mostar, Bosna i Hercegovina
Valentina Katić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru, 88 000 Mostar, Bosna i Hercegovina

* Autor za dopisivanje.


Puni tekst: engleski pdf 381 Kb

str. 42-53

preuzimanja: 92

citiraj


Sažetak

Uvod: Uloge oca i majke teže ravnopravnosti u odgojnom djelovanju. Međutim, iste su
različite u pogledu roditeljskih ponašanja o kojima se raspravlja u ovom radu, na okolnosti
intruzivnog ponašanja kao i u odnosu na stručnu spremu gdje su utvrđivane razlike u
njihovom induktivnom rezoniranju.
Cilj: Ispitati povezanost roditeljskih ponašanja i odgoja djece viših razreda osnovne škole.
Metoda: Istraživanje je provedeno u Osnovnoj školi Kamen-Šine, Split, Republika Hrvatska.
U istraživanju su sudjelovala 102 ispitanika-roditelja, od čega je 16,7% očeva i 82,4% majki,
dok se jedna osoba nije izjasnila po pitanju spola. Instrument korišten za potrebe istraživanja
bio je Upitnik roditeljskog ponašanja URP29 (Keresteš, 2012).
Rezultati: Istraživanje je pokazalo kako je utvrđena statistički značajna razlika u intruzivnosti
između očeva i majki. Majke pokazuju značajno više intruzivnog ponašanja u odnosu na
očeve ali s druge strane nije utvrđena statistički značajna razlika u kažnjavanju obzirom na
spol roditelja. Nije utvrđena statistički značajna razlika u toplini, autonomiji te roditeljskom
znanju obzirom na stupanj obrazovanja, dok je utvrđena statistički značajna razlika u
induktivnom rezoniranju s obzirom na stupanj obrazovanja. Roditelji sa srednjom stručnom
spremom pokazuju znatno više induktivnog rezoniranja u odnosu na roditelje s višom
stručnom spremom. Između ostalih skupina nije pronađena statistički značajna razlika.
Zaključak Majke imaju veću kontrolu ponašanja, te nametanja istog, a očevi više popuštaju u
odgoju svoje djece. Roditelji sa srednjom stručnom spremom pružaju djeci veću podršku i
mogućnost izbora. Roditeljski odgoj koji obiluje brigom i ljubavlju omogućiti će zdrav razvoj
djece.

Ključne riječi

povezanost; roditeljsko ponašanje; odgoj djece; osnovna škola

Hrčak ID:

317547

URI

https://hrcak.srce.hr/317547

Datum izdavanja:

28.5.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 326 *