Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.17818/EMIP/2024/1.7

KOMPETITIVNO FORMIRANJE CIJENA – MOGUĆNOSTI ZA MAKSIMIZACIJU PRIHODA HOTELA

Sandra Janković orcid id orcid.org/0000-0003-0826-9461 ; Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu *
Katarina Poldrugovac orcid id orcid.org/0000-0002-4720-7610 ; Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Emanuel Tutek ; Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 522 Kb

str. 135-148

preuzimanja: 216

citiraj


Sažetak

Literatura iz područja upravljanja prihodima u hotelijerstvu ukazuje na potrebu praćenja cijena konkurenata. Kako bi hoteli ostali konkurentni te ostvarili veće prihode po sobi, potrebno je redovito uzimati u obzir cijene glavnih konkurenata. Ovo istraživanje utvrđuje upravo odnos između cjenovne strategije i ostvarene pozicije hotela u njegovu kompetitivnom setu, mjerena relativno ostvarenom iskorištenosti kapaciteta i prihodom smještaja po raspoloživoj sobi. Cilj je istraživanja utvrditi mogućnosti konkurentskog formiranja cijena u hrvatskom hotelijerstvu te istražiti u kojoj mjeri ono utječe na ostvarene prihode hotela, utvrđujući doprinosi li povećanje ili smanjenje cijena u odnosu na konkurente rastu prihoda smještaja po raspoloživoj sobi (RevPAR-a). Istraživanje je provedeno u petogodišnjem razdoblju (2014. – 2018.), a podaci su preuzeti iz baze podataka Benchmarking hrvatskog hotelijerstva. Po uzoru na prethodna istraživanja (Enz, Canina & van der Rest, 2015), u analizi se primjenjuju metode pokazatelja tržišnog udjela te panel analiza podataka. Dobiveni rezultati naglašavaju značenje cjenovnog pozicioniranja u odnosu na konkurente te njihov potencijalni utjecaj na ostvareni rezultat. Istraživanje pokazuje da hoteli s višim cijenama u odnosu na svoj kompetitivni set ostvaruju nižu razinu iskorištenosti, ali istovremeno viši RevPAR te ukazuje na važnost strateškog cjenovnog pozicioniranja i primjene kompetitivnog formiranja cijena kao važnog instrumenta discipline upravljanja prihodima.

Ključne riječi

hotelijerstvo; upravljanje prihodima; kompetitivno formiranje cijena; RevPAR; iskorištenost kapaciteta

Hrčak ID:

317746

URI

https://hrcak.srce.hr/317746

Datum izdavanja:

11.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 620 *