Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.31784/zvr.12.1.3

Marketing craft proizvođača: evaluacija i implikacije za buduće obrazovanje

Ivana First Komen orcid id orcid.org/0000-0001-5312-6158 ; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business, Rijeka, Croatia *
Matea Mijatović orcid id orcid.org/0009-0007-8034-6966 ; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business, Rijeka, Croatia

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 162 Kb

str. 181-199

preuzimanja: 154

citiraj


Sažetak

Craft proizvođači su često pokretači turističkog i ukupnog gospodarskog razvoja malih sredina pa njihov poslovni uspjeh ne koristi samo njima već i široj zajednici. Ovo istraživanje je stoga bilo motivirano idejom pružanja podrške craft proizvođačima da ostvare tržišni uspjeh. Svrha istraživanja
bila je razumjeti kako craft proizvođači pristupaju marketingu te koje potrebe imaju u smislu marketinškog obrazovanja. Istraživanju se pristupilo tražeći spoznaje direktno od craft proizvođača zainteresiranih za unaprjeđenje svog marketinškog znanja te prikupljajući kvalitativne podatke putem upitnika s otvorenim pitanjima. Rezultati istraživanja pokazuju da ispitani craft proizvođači ozbiljno promišljaju o razvoju elemenata marketinškog miksa; međutim, marketingu uglavnom ne pristupaju strateški. Istovremeno, oni vjeruju da bi trebali bolje iskorištavati mogućnosti koje pružaju digitalni mediji. S obzirom na ove rezultate, preporuča se obrazovanje za craft proizvođače usmjeriti na konceptualizaciju marketinga kao procesa međusobno povezanih odluka koje nadilaze promociju, a koje, ako im se pristupi strateški, pomažu u jednostavnijem i učinkovitijem donošenju svakodnevnih tržišnih odluka. Također, preporuča se u edukaciju uključiti i praktična znanja o temeljnim tehnikama digitalnog marketinga. Originalnost istraživanja očituje se u donošenju zaključaka o budućim obrazovnim potrebama craft proizvođača ne samo temeljem direktnog ispitivanja zainteresiranih pojedinaca o njihovim potrebama, već i dubljim uvidom, putem analize opisa njihovih marketinških aktivnosti kako bi se bolje razumio puni obuhvat njihovih obrazovnih potreba.

Ključne riječi

craft; mali proizvođači; marketing; marketinško obrazovanje; poduzetnički marketing

Hrčak ID:

317623

URI

https://hrcak.srce.hr/317623

Datum izdavanja:

18.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 442 *