Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31784/zvr.12.1.16

Prepoznavanje kvalitete vina – ispitivanje demografskih utjecaja i preferencija potrošača

Jana Katunar ; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business, Rijeka, Croatia *
Nenad Vretenar orcid id orcid.org/0000-0003-4689-0865 ; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business, Rijeka, Croatia
Ana Marija Filipas ; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business, Rijeka, Croatia
Jelena Jardas Antonić ; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business, Rijeka, Croatia
Ivan Prudky orcid id orcid.org/0000-0001-9732-3276 ; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business, Rijeka, Croatia

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 572 Kb

str. 301-320

preuzimanja: 197

citiraj


Sažetak

Globalizacija tržišta, ulazak novih vinskih zemalja na kartu vinskog svijeta i promjene u načinu života potrošača doveli su do promjena u percepcijama potrošača vina. Uslijed tih okolnosti javlja se potreba za prepoznavanjem i analizom čimbenika koji utječu na preferencije potrošača. Cilj ovog rada je
identificirati čimbenike koji utječu na prepoznavanje kvalitete vina. Empirijsko istraživanje temelji se na istraživanju provedenom na sajmu vina WineRi u Rijeci u lipnju 2021. godine. Uzorak čine valjani odgovori od ukupno 169 sudionika sajma. Na temelju prikupljenih podataka razvili smo model binarne logističke regresije u kojem je percepcija sudionika u prepoznavanju razlike u kvaliteti vina korištena kao zavisna varijabla, dok su socio-demografski čimbenici, bihevioralni čimbenici konzumacije vina i prikupljeni podaci vezani uz postupak odabira i kupnje vina korišteni su kao nezavisne varijable. Rezultati pokazuju da dob, obrazovanje, bračni status, prihod kućanstva i učestalost potrošnje utječu na percepciju prepoznavanja kvalitete vina, kao i percipirani odnos između cijene vina i kvalitete. Zaključci koji su posljedica provedene analize mogu biti korisni ne samo za znanstvenike, već i za proizvođače vina prilikom razvoja liste vinskih proizvoda i marketinške strategije.

Ključne riječi

prepoznavanje kvalitete vina; ponašanje potrošača; preferencije; socio-demografske karakteristike; vino

Hrčak ID:

317629

URI

https://hrcak.srce.hr/317629

Datum izdavanja:

18.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 599 *