Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31784/zvr.12.1.17

Utjecaj TQM praksi na poslovanje hotelskih poduzeća

Ana-Marija Vrtodušić Hrgović ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, Croatia
Ines Milohnić ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, Croatia
Ema Petaković ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 151 Kb

verzije

str. 321-337

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Globalizacija i rastući zahtjevi kupaca potiču tržišnu konkurenciju, prisiljavajući pružatelje proizvoda i usluga da integriraju zahtjeve, potrebe i očekivanja kupaca u svoje poslovanje, implementirajući potpuno upravljanje kvalitetom (TQM). TQM je prvotno razvijen u proizvodnim poduzećima i na
temelju njihovih dobrih rezultata našao je primjenu i u uslužnom sektoru. Iako su principi TQM-a isti za proizvodna i uslužna poduzeća prilikom implementacije TQM praksi uslužna poduzeća trebaju uzeti u obzir specifičnosti svoje djelatnosti koje proizlaze iz karakteristika usluga. Stoga je cilj ovog istraživanja pružiti sveobuhvatan pregled literature koji ispituje primjenu TQM praksi u hotelskim poduzećima i njihov utjecaj na rezultate poslovanja. Rad koristi sustavan pristup pregledu literature kroz analizu aktualnih i relevantnih istraživanja u navedenom području. U ovom istraživanju korišteni su sekundarni izvori podataka kako bi se prikazala diseminacija međunarodnog standarda ISO 9001 kao jednog od okvira za implementaciju TQM praksi u svijetu, Europi i Republici Hrvatskoj općenito, te posebno u hotelima i restoranima. Rezultati analiziranih studija pokazali su da TQM prakse pozitivno utječu na različite aspekte poslovanja hotela uključujući financijske i nefinancijske rezultate. Kada je riječ o primjeni ISO 9001 certifikata rezultati ukazuju na potrebu poticanja njegove implementacije u hotelima i restoranima. Doprinos ovog istraživanja proizlazi iz identifikacije TQM praksi specifičnih za hotelsku industriju te boljem razumijevanju njihove važnosti za poboljšanje rezultata poslovanja hotelskih poduzeća.

Ključne riječi

TQM; prakse TQM-a; rezultati poslovanja; hotelska poduzeća

Hrčak ID:

317630

URI

https://hrcak.srce.hr/317630

Datum izdavanja:

18.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *