Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22572/mi.30.1.4
Uloga Facebooka u promjenama obrazaca interpersonalne komunikacije i poimanju romantičnih odnosa
Tihana Đumić
orcid.org/0009-0006-8482-1130
; PhD student, Alma Mater Europae
Toni Čabraja
; PhD student, Ministarstvo za okolje in prostor u Vladi RS
Božidar Veljković
; doc. dr. sc., Alma Mater Europae
Sažetak
Digitalna tehnologija u masovnim medijima pruža novi način prijenosa informaci
ja, ali često ne prikazuje istinitost i emocionalnu dubinu informacija kao što to čini neposredna ljudska interakcija. Osim konvergencije koju mediji nude, rezolucija
informacije jednim od digitalnih ili kanala masovnih komunikacija ostaje inferiorna u odnosu na direktnu ljudsku komunikaciju. Postavlja se pitanje kako društvene internetske platforme utječu na odnose između žena i muškaraca te na vrijednosnu i
emocionalnu strukturu tih odnosa. Unatoč brojnim istraživanjima koja su se fokusi
rala na utjecaj društvenih medija na kvalitetu komunikacije i života djece i mladih,
vidljivo je da se pitanje utjecaja društvenih mreža na odnose među spolovima često
zanemaruje ili se smatra manje važnim. Ovim istraživanjem željelo se ispitati percepciju javnosti prema alijenacijskim efektima Facebooka na području iskonske i primarne socijalne interakcije između žena i muškaraca kao prethodne komunikacije svim drugim oblicima i vrstama komuniciranja. Rezultati su pokazali da većina ispitanika ne podržava korištenje društvenih mreža za druženja seksualne prirode ili emotivne veze, smatrajući virtualnu komunikaciju nedostatnim nadomjeskom stvarnim emotivnim kontaktima, koji uključuju neverbalne znakove privlačenja, i ne doživljava ih kao prikladno sredstvo za upuštanje u emotivne ili erotske doživljaje. Iako ih većina ne smatra prijetnjom stabilnim emotivnim odnosima, ugroza su duhovnoj komponenti i dostojanstvu partnera te se percipiraju kao prilika za spolne avanture, izlete i prijevare.
Ključne riječi
društvene mreže, spolni identitet, komuniciranje, emotivni odnosi, humana spolnost
Hrčak ID:
318223
URI
Datum izdavanja:
24.6.2024.
Posjeta: 748 *