Acta turistica, Vol. 36 No. 1, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22598/at/2024.36.1.7
UČINAK SUBVENCIJA NA HEDONIČKI CJENOVNI MODEL – SLUČAJ CIJENA HOTELSKIH SOBA NA CIPRU U VRIJEME COVID-A 19
Pandelis Mitsis
orcid.org/0000-0003-0136-3447
; Casa College, Nicosia, Cyprus
Sažetak
Hedonički cjenovni model koristi se za analizu cijena hotelskih soba od početka 1990-ih godina i danas se smatra standardnim načinom određivanja faktora koji najviše utječu na cijene hotelskih soba. Međutim, neki oblici državnih intervencija, poput putnih subvencija, mogu smanjiti razmjer u kojem cijene soba odražavaju implicitne cijene značajki hotela, što predstavlja izazov za primjenjivost hedoničkog cjenovnog modela ako postoje subvencije. U ovome se radu istražuju ti izazovi procjenjivanjem hedoničkih cjenovnih modela na primjeru cijene hotelskih soba na Cipru – državi čije je gospodarstvo vrlo ovisno o sektoru putovanja i turizma – odmah nakon uvođenja programa izdašnog subvencioniranja odmora. Glavni rezultati sugeriraju da subvencije iskrivljuju implicitne cijene karakteristika hotela, što ukazuje na potreban oprez u primjeni hedoničkog modela određivanja cijena u slučajevima državnih intervencija. Rezultati također traže poboljšanja teoretskog okvira hedoničke analize čijim bi se uključivanjem objasnio učinak cjenovnih subvencija na implicitne cijene značajki hotela.
Ključne riječi
hedonički model određivanja cijena; cijene hotelskih soba; subvencije za tuzemna putovanja; implicitne cijene; Covid-19; Cipar
Hrčak ID:
318470
URI
Datum izdavanja:
27.6.2024.
Posjeta: 605 *