Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.62.1.6
Slobodno vrijeme i međukulturna osjetljivost studenata učiteljskih studija
Denis Jurković
orcid.org/0000-0003-4408-5117
; Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Hrvatska
Sažetak
Akademske godine 2022./2023. provedeno je istraživanje u kojem je sudjelovalo
235 studenata sa svih učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem se pokušala
utvrditi razina njihove međukulturne osjetljivosti te povezanost međukulturne osjetljivosti i
aktivnosti u slobodno vrijeme. Uz to, pokušalo se utvrditi kako aktivnosti u slobodno vrijeme
doprinose njihovoj međukulturnoj osjetljivosti. Rezultati istraživanja pokazali su visoko razvijenu
međukulturnu osjetljivost sudionika te da uglavnom iskazuju konstruktivan odnos spram
vlastitog slobodnog vremena. Nadalje, utvrdilo se da postoji statistički značajna povezanost između
razine međukulturne osjetljivosti i nekih aktivnosti u slobodno vrijeme. Na koncu, može
se utvrditi da skup ispitivanih aktivnosti u slobodno vrijeme doprinosi objašnjenju 16,9%
(F = 4,952; p<,05) varijance kriterija, odnosno razine međukulturne osjetljivosti. U tom se
objašnjenju statistički značajno ističu aktivnosti druženja s prijateljima, istraživanja tema od
osobnog interesa, pisanje i/ili crtanje, odlazak u kina, muzeje, kazališta, na izložbe, koncerte i
slično te ljenčarenje.
Ključne riječi
budući učitelji; međukulturna osjetljivost; Skala interkulturalne osjetljivosti; slobodno vrijeme; studenti učiteljskih studija
Hrčak ID:
318650
URI
Datum izdavanja:
1.7.2024.
Posjeta: 618 *