Geografski horizont, Vol. 70. No. 1., 2024.
Stručni rad
NOVI PREDMETNI KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA GEOGRAFIJA – JESMO LI SPREMNI ZA ANTROPOCEN?
Ivan Ivić
; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Zagreb, Hrvatska
Biljana Vranković
; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 10000 Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Pojam se antropocena u svom razvojnom putu od pojma koji označava ideju geološkoga razdoblja u nastajanju nametnuo kao pojam koji označava ukupnost ljudskog djelovanja na fizičke elemente prostora i svojevrsni vrijednosni okvir promatranja suvremenoga svijeta. U tom smislu postaje, kao pojam koji obuhvaća i obrazovnu i vrijednosnu (odgojnu) komponentu, važna tema u razmatranju razvoja (geografskoga) obrazovanja u budućnosti. U ovom se radu nastoji analizirati u kolikoj su mjeri teme vezane za pojam antropocena prisutne u novom predmetnom kurikulu nastavnoga predmeta Geografija te navedeni kurikul, na temelju
navedenoga kriterija, usporediti s predmetnim kurikulima u nekoliko desetaka država svijeta.
Ključne riječi
antropocen; nastava geografije; kurikul nastavnog predmeta Geografija; hrvatski obrazovni sustav
Hrčak ID:
318667
URI
Datum izdavanja:
1.7.2024.
Posjeta: 414 *