Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31306/s.66.2.3

Nenadzirana praktična analiza ponašanja aviona A320 i B738 provedena u međunarodnoj zračnoj luci Sultan Hasanuddin

Rizki Kurniati ; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia *
Rossi Passerella ; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Indra Gifari Afriansyah ; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Osvari Arsalan ; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Aditya Aditya ; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Muhammad Rizki Fathan ; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Rani Silvani Yousnaidi ; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Harumi Veny ; Universiti Teknologi MARA (UiTM)

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 758 Kb

str. 125-137

preuzimanja: 130

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je motriti ponašanje dvaju dobro poznatih komercijalnih tipova aviona (A320 i B738) tijekom faze polijetanja. Ovo je način dobivanja novih saznanja na području avijacije, naročito u pitanjima sigurnosti leta. Motrenja su vršena u zračnoj luci Sultan Hasanuddin praćenjem ABDS-B podataka koji definiraju promjene u letu. ADS-B podaci podliježu analizi podataka koji će se onda ubaciti u računalo kako bi ono prepoznalo uzorke i sastavilo klastere. Svrha ispitivanja je koristiti nenadzirano učenje, posebno K-Means klastere, kategorizirati i utvrditi uzorke ponašanja u neoznačenim ADS-B podacima dobivenim iz AERO-TRACK-a.
U pripremi sirovih podataka i skupa podataka korištene su tehnike za analizu podataka. Strojni model generira tri različita klastera: klaster 1 predstavlja polijetanje aviona na dvije trećine piste, klaster 2 na cijeloj pisti, a klaster 3 polijetanje na jednoj trećini piste. Elbow metoda koristi se za analizu i interpretaciju triju klastera što proizlaze iz modela. Zanimljivo je primijetiti da B738 dominira u sva tri klastera, dok A320 dominira u klasterima 1 i 3.
Zanimljivo je da se znatan broj polijetanja nalazi u klasteru 2, tj. 145 od 628 letova. Temeljem podataka u 91 dan (26. rujna do 26. proinca, 2022) vjerojatnost izlijetanja s piste u ovom klasteru iznosi 23%. Nadalje, istraživanje otkriva da A320 ima sigurnu zonu polijetanja od 87%, dok B738 ima samo 70.5%. Ovi nalazi, dobiveni analizom ADS-B podataka, npr. GPS-altituda i koordinata trebaju poslužiti kao važna saznanja upravama letenja, korisnicima letova i drugim sudionicima u avijaciji.

Ključne riječi

zračna luka, ADS-B podaci, klaster, pista, K-Means

Hrčak ID:

318933

URI

https://hrcak.srce.hr/318933

Datum izdavanja:

8.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 465 *