Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31306/s.66.2.3
Nenadzirana praktična analiza ponašanja aviona A320 i B738 provedena u međunarodnoj zračnoj luci Sultan Hasanuddin
Rizki Kurniati
; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
*
Rossi Passerella
; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Indra Gifari Afriansyah
; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Osvari Arsalan
; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Aditya Aditya
; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Muhammad Rizki Fathan
; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Rani Silvani Yousnaidi
; Faculty of Computer Science, Universitas Sriwijaya, Indonesia
Harumi Veny
; Universiti Teknologi MARA (UiTM)
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj istraživanja bio je motriti ponašanje dvaju dobro poznatih komercijalnih tipova aviona (A320 i B738) tijekom faze polijetanja. Ovo je način dobivanja novih saznanja na području avijacije, naročito u pitanjima sigurnosti leta. Motrenja su vršena u zračnoj luci Sultan Hasanuddin praćenjem ABDS-B podataka koji definiraju promjene u letu. ADS-B podaci podliježu analizi podataka koji će se onda ubaciti u računalo kako bi ono prepoznalo uzorke i sastavilo klastere. Svrha ispitivanja je koristiti nenadzirano učenje, posebno K-Means klastere, kategorizirati i utvrditi uzorke ponašanja u neoznačenim ADS-B podacima dobivenim iz AERO-TRACK-a.
U pripremi sirovih podataka i skupa podataka korištene su tehnike za analizu podataka. Strojni model generira tri različita klastera: klaster 1 predstavlja polijetanje aviona na dvije trećine piste, klaster 2 na cijeloj pisti, a klaster 3 polijetanje na jednoj trećini piste. Elbow metoda koristi se za analizu i interpretaciju triju klastera što proizlaze iz modela. Zanimljivo je primijetiti da B738 dominira u sva tri klastera, dok A320 dominira u klasterima 1 i 3.
Zanimljivo je da se znatan broj polijetanja nalazi u klasteru 2, tj. 145 od 628 letova. Temeljem podataka u 91 dan (26. rujna do 26. proinca, 2022) vjerojatnost izlijetanja s piste u ovom klasteru iznosi 23%. Nadalje, istraživanje otkriva da A320 ima sigurnu zonu polijetanja od 87%, dok B738 ima samo 70.5%. Ovi nalazi, dobiveni analizom ADS-B podataka, npr. GPS-altituda i koordinata trebaju poslužiti kao važna saznanja upravama letenja, korisnicima letova i drugim sudionicima u avijaciji.
Ključne riječi
zračna luka, ADS-B podaci, klaster, pista, K-Means
Hrčak ID:
318933
URI
Datum izdavanja:
8.7.2024.
Posjeta: 465 *