Stručni rad
Radost čitanja za sve: građa lagana za čitanje
Jasna Milički
; Osnovna škola Marija Bistrica
Ana Sudarević
orcid.org/0009-0000-3167-8605
; Osnovna škola Dubovac Karlovac
Sažetak
Pravilnik o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju utvrđuje vrste teškoća kod učenika. Shodno tome, učenici ostvaruju pravo na primjerene programe školovanja i pomoći tijekom školovanja koji se ostvaruju uz programsku i pedagoško-didaktičku prilagodbu te profesionalnu potporu koju, u kontekstu škole, pružaju stručni suradnici, među kojima su i školski knjižničari. Sve je veći postotak učenika koji su uključeni u školski sustav, a imaju oštećenja i poremećaje koji otežavaju usvajanje i razvoj čitalačkih vještina, a time i kognitivne sposobnosti učenika. Pomoć u svladavanju navedenih teškoća može biti građa lagana za čitanje koju Smjernice za građu laganu za čitanje prepoznaju kao onu koja obuhvaća jezičnu i grafičku prilagodbu. Opisane situacije stavljaju školske knjižničare pred izazov izgradnje nove zbirke u fondu. Provedeno je istraživanje među knjižničarima Karlovačke i Krapinsko-zagorske županije koje će pokazati na koje se načine trenutno zadovoljavaju potrebe ove skupine korisnika školske knjižnice.
Ključne riječi
građa lagana za čitanje; knjige u različitim formatima; školske knjižnice; učenici s teškoćama u razvoju
Hrčak ID:
319132
URI
Datum izdavanja:
27.6.2024.
Posjeta: 218 *