Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Akademsko nepoštenje u pisanim radovima – uloga kontekstualnih i motivacijskih čimbenika

Jana Šimon orcid id orcid.org/0000-0001-7585-0286 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Amruševa 11/II, 10000 Zagreb, Hrvatska *
Nina Pavlin-Bernardić ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu, Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 1.152 Kb

str. 11-38

preuzimanja: 106

citiraj


Sažetak

Ovo istraživanje u fokusu ima ulogu kontekstualnih čimbenika i samoefikasnosti u samoreguliranom učenju te ciljeva postignuća kao motivacijskih odrednica akademskog nepoštenja u pisanim radovima kod visokoškolskih studenata. Cilj nam je bio istražiti potencijalnu medijacijsku ulogu samoefikasnosti u samoreguliranom učenju i ciljeva postignuća u odnosu između kontekstualnih čimbenika i akademskog nepoštenja u pisanim radovima. U istraživanju je sudjelovalo 414 studenata s tri fakulteta društvenog i humanističkog usmjerenja Sveučilišta u Zagrebu. Studenti su ispunjavali upitnik koji je uključivao mjere kontekstualnih čimbenika akademskog nepoštenja, samoefikasnosti u samoreguliranom učenju, ciljeva postignuća i čestine uključenosti u akademsko nepoštenje u pisanim radovima tijekom studija. Kontekstualni čimbenici predviđali su akademsko nepoštenje u pisanim radovima, kako izravno, tako i posredstvom samoefikasnosti u samoreguliranom učenju i cilja izbjegavanja rada. Nalazi istraživanja ukazuju na važnost okružja učenja i motivacijskih uvjerenja u razumijevanju akademskog nepoštenja u visokom obrazovanju.

Ključne riječi

akademsko nepoštenje; pisani radovi; kontekstualni čimbenici; motivacijski čimbenici; visoko obrazovanje

Hrčak ID:

319340

URI

https://hrcak.srce.hr/319340

Datum izdavanja:

17.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 365 *