Izvorni znanstveni članak
Mišljenja nastavnika glazbenih škola o čimbenicima uspješnosti učenika u glazbenom obrazovanju
Lidija Nikolić
orcid.org/0000-0003-0360-0469
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Cara Hadrijana 10, 31000 Osijek, Hrvatska
*
Ivana Šenk Gergorić
orcid.org/0000-0002-6740-5825
; Glazbena škola Ivana Matetića-Ronjgova Pula, Mletačka 3, 52100 Pula, Hrvatska
Marija Berać-Jozić
; Glazbena škola Pavla Markovca, Trg žrtava fašizma 9, 10000 Zagreb, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja utvrditi koji su čimbenici uspješnosti učenika u glazbenim školama te načine na koje bi se podržala i potpomogla uspješnost učenika u osnovnoj i srednjoj glazbenoj školi u Republici Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno anketiranjem nastavnika glazbe (N=153) zaposlenih u osnovnim i srednjim glazbenim školama u 38 gradova i općina u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja pokazali su kako se učenici upisuju u glazbenu školu najčešće jer žele učiti svirati ili pjevati, zatim na poticaj roditelja ili iz radoznalosti, a manje izraženi motivi upisivanja su ljubav prema glazbi i utjecaj vršnjaka koji idu u glazbenu školu. Nastavnici koji rade u glazbenim školama u Hrvatskoj misle kako su najvažniji čimbenici uspješnosti učenika u glazbenom obrazovanju podrška roditelja i obitelji, kvalitetna komunikacija nastavnika i učenika te količina i kvaliteta samostalnog vježbanja učenika.
Ključne riječi
glazbene predispozicije; javni nastupi; motivacija; nastavnici glazbe; roditelji
Hrčak ID:
319347
URI
Datum izdavanja:
17.7.2024.
Posjeta: 329 *