Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/f.36.1.10
KOLOKACIJSKA KOMPETENCIJA POLJSKIH MATURANATA KOJI UČE NJEMAČKI KAO STRANI JEZIK – PROCIJENJENA NA TEMELJU PISANIH URADAKA
Joanna Targońska
orcid.org/0000-0001-5495-3358
; Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Instytut Językoznawstwa
Sažetak
Cilj ovog rada je ispitati i opisati kolokacijsku kompetenciju poljskih maturanata koji uče njemački kao strani jezik. Analiza se temelji na 150 eseja, a istraživačko je pitanje pojav¬ljuju li se kolokacije u frazeološkom smislu te pojavljuju li se metaforičke kolokacije. Također se istraživalo ovisi li upotreba kolokacija o jezičnoj razini učenika. Dodatno su ispitivane kolokacije usko povezane s temama eseja, koje stoga igraju ključnu ulogu. Ko¬lokacijske pogreške analizirane su u odnosu na broj pojavnosti i kvalitete.
Rezultati pokazuju da je kolokacijska kompetencija poljskih maturanata slabo razvije¬na. Oni prvenstveno koriste slobodne kombinacije riječi. Ako se kolokacije koriste, obično su leksički usporedive s njihovim materinskim jezikom. Upotreba metaforičkih kolokacija vrlo je rijetka. U prosjeku, ispitanici s boljim rezultatima koristili su više kolokacija nego oni s lošijim rezultatima. Kolokacijske pogreške ne ovise o jezičnoj ra¬zini i igraju samo marginalnu ulogu u ispitivanom materijalu. Pogreške zbog interferencije uglavnom se pripisuju materinskom jeziku učenika. Rad naglašava po¬trebu za modificiranim pristupom podučavanju vokabulara u nastavi njemačkog kao stranog jezika.
Ključne riječi
kolokacija; kolokacijska kompetencija; kolokacijske pogreške; leksička kompetencija; svijest o kolokacijama
Hrčak ID:
319497
URI
Datum izdavanja:
19.7.2024.
Posjeta: 391 *