Prethodno priopćenje
Čitanje slikovnice u sustavu problemske nastave književnosti
Iva Martinović
*
Lidija Bakota
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Problemske slikovnice govore o problemima iz svakodnevnog života s djetetom kao glavnim likom. U problemskoj nastavi književnosti učenici se susreću s literarnim problemom koji proživljavaju emocionalno i intelektualno. U mlađoj školskoj dobi problem se oblikuje s obzirom na književni lik i prilagođen je stupnju učenikova intelektualnog razvoja. Učenjem otkrivanjem, definiranjem i rješavanjem problema kod učenika se potiče razvoj kritičkog mišljenja, sposobnost rješavanja problema, kreativnost, a znanje stečeno takvim učenjem znatno je trajnije. U radu se predlažu metodičke mogućnosti čitanja problemskih slikovnica u nastavi Hrvatskoga jezika u mlađoj školskoj dobi i mogućnost ostvarivanja ishoda međupredmetnih tema: Građanski odgoj i obrazovanje, Osobni i socijalni razvoj te Učiti kako učiti. Predmetom analize bile su slikovnice: Pirulito i Rozalija: suvremena bajka o ljubavi i različitosti (Biniou 2015), Velika tvornica riječi (Lestrade 2013), Krilati servis (Husić 2015) i Imam ideju – i što sad s njom? (Yamada 2015).
Ključne riječi
kritičko mišljenje; problemska nastava; slikovnice
Hrčak ID:
320568
URI
Datum izdavanja:
9.9.2024.
Posjeta: 187 *