Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Čitanje slikovnice u sustavu problemske nastave književnosti

Iva Martinović *
Lidija Bakota ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 707 Kb

str. 26-39

preuzimanja: 68

citiraj


Sažetak

Problemske slikovnice govore o problemima iz svakodnevnog života s djetetom kao glavnim likom. U problemskoj nastavi književnosti učenici se susreću s literarnim problemom koji proživljavaju emocionalno i intelektualno. U mlađoj školskoj dobi problem se oblikuje s obzirom na književni lik i prilagođen je stupnju učenikova intelektualnog razvoja. Učenjem otkrivanjem, definiranjem i rješavanjem problema kod učenika se potiče razvoj kritičkog mišljenja, sposobnost rješavanja problema, kreativnost, a znanje stečeno takvim učenjem znatno je trajnije. U radu se predlažu metodičke mogućnosti čitanja problemskih slikovnica u nastavi Hrvatskoga jezika u mlađoj školskoj dobi i mogućnost ostvarivanja ishoda međupredmetnih tema: Građanski odgoj i obrazovanje, Osobni i socijalni razvoj te Učiti kako učiti. Predmetom analize bile su slikovnice: Pirulito i Rozalija: suvremena bajka o ljubavi i različitosti (Biniou 2015), Velika tvornica riječi (Lestrade 2013), Krilati servis (Husić 2015) i Imam ideju – i što sad s njom? (Yamada 2015).

Ključne riječi

kritičko mišljenje; problemska nastava; slikovnice

Hrčak ID:

320568

URI

https://hrcak.srce.hr/320568

Datum izdavanja:

9.9.2024.

Posjeta: 187 *