Medijske studije, Vol. 15 No. 29, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.15.29.4
Mamilice kao prodavanje magle: Stavovi hrvatskih novinara i urednika
Stela Lechpammer
; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Igor Kanižaj
orcid.org/0000-0002-8807-3655
; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu
Boris Beck
; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
U ovom su radu prikazani stavovi hrvatskih novinara i urednika o mamilicama na temelju polustrukturiranih intervjua provedenih 2023. godine s urednicima i novinarima trojih najčitanijih hrvatskih dnevnih novina, koje imaju i svoje mrežne portale – Jutarnji list, Večernji list i 24sata. Istraživanje je pokazalo kako su financijska nužnost i povećanje dosega mrežnog izdanja glavni razlozi korištenja mamilica, pri čemu je kod urednika i novinara naglašena funkcija privlačenja naslova, a zanemaren njegov informativni aspekt. Tu praksu novinari i urednici opravdavaju time da senzacionalizam naslova ne može zasjeniti kvalitetne članke, no pokazalo se da ne percipiraju opasnost toga što mamilice često vode i na bezvrijedne sadržaje. Dio urednika i novinara ipak smatra da prodavanje magle, kako se može okarakterizirati jezični modus mamilica, može biti dugoročno štetno za medij, unatoč evidentnoj neposrednoj f inancijskoj koristi. Istraživanje je ukazalo i na važan problem primjene različitih standarda u uređivanju članka koji je otisnut u tiskanom izdanju, a potom modificiran mamilicama u elektroničkom izdanju, ne uvijek uz odobravanje autora.
Ključne riječi
Mamilica; naslov; uokviravanje; stavovi urednika i novinar; prodavanje magle
Hrčak ID:
320727
URI
Datum izdavanja:
16.9.2024.
Posjeta: 299 *