Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

DVOJEZIČNOST KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI

Erika Drča Briški ; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Sveučilište u Slavonskom Brodu, Hrvatska
Zrinka Fišer orcid id orcid.org/0000-0001-5425-6659 ; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Sveučilište u Slavonskom Brodu, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 206 Kb

str. 181-192

preuzimanja: 35

citiraj


Sažetak

Jezik, kao neizostavan čimbenik ljudske komunikacije, ima vrlo važnu ulogu u ljudskom životu.
Dvojezičnost je u današnje doba sve češća pojava, složena i raznolika, a njezina je najjednostavnija
defi nicija da podrazumijeva uporabu dvaju jezika i vladanje njima. Svrha je ovoga rada upoznavanje
čitatelja s fenomenom dvojezičnosti kod djece rane i predškolske dobi. Osim defi nicija dvojezičnosti
u ovome su radu predstavljene i vrste dvojezičnosti, kao i govorni razvoj i usvajanje jezika kod djece
u kontekstu dvojezičnosti. S obzirom da je u razvoju i odgoju djeteta neizostavna uloga odraslih u
njegovoj okolini, utjecaj roditelja, kao i utjecaj odgojitelja u dječjim vrtićima, izuzetno je važna njihova
uloga i kad je riječ o poticanju dvojezičnosti. Iako je u prošlosti stav prema dvojezičnosti bio
nepovoljniji nego danas i naglašavali su se negativni učinci koje može imati, prema mnogim novijim
istraživanjima dvojezičnost ima višestruke prednosti i njezin je pozitivan utjecaj na razvoj djeteta u
današnje vrijeme jasan.

Ključne riječi

djeca predškolske dobi; dvojezičnost; učinci; usvajanje jezika

Hrčak ID:

320966

URI

https://hrcak.srce.hr/320966

Datum izdavanja:

22.9.2024.

Posjeta: 106 *