Stručni rad
DVOJEZIČNOST KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
Erika Drča Briški
; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Sveučilište u Slavonskom Brodu, Hrvatska
Zrinka Fišer
orcid.org/0000-0001-5425-6659
; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Sveučilište u Slavonskom Brodu, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Jezik, kao neizostavan čimbenik ljudske komunikacije, ima vrlo važnu ulogu u ljudskom životu.
Dvojezičnost je u današnje doba sve češća pojava, složena i raznolika, a njezina je najjednostavnija
defi nicija da podrazumijeva uporabu dvaju jezika i vladanje njima. Svrha je ovoga rada upoznavanje
čitatelja s fenomenom dvojezičnosti kod djece rane i predškolske dobi. Osim defi nicija dvojezičnosti
u ovome su radu predstavljene i vrste dvojezičnosti, kao i govorni razvoj i usvajanje jezika kod djece
u kontekstu dvojezičnosti. S obzirom da je u razvoju i odgoju djeteta neizostavna uloga odraslih u
njegovoj okolini, utjecaj roditelja, kao i utjecaj odgojitelja u dječjim vrtićima, izuzetno je važna njihova
uloga i kad je riječ o poticanju dvojezičnosti. Iako je u prošlosti stav prema dvojezičnosti bio
nepovoljniji nego danas i naglašavali su se negativni učinci koje može imati, prema mnogim novijim
istraživanjima dvojezičnost ima višestruke prednosti i njezin je pozitivan utjecaj na razvoj djeteta u
današnje vrijeme jasan.
Ključne riječi
djeca predškolske dobi; dvojezičnost; učinci; usvajanje jezika
Hrčak ID:
320966
URI
Datum izdavanja:
22.9.2024.
Posjeta: 106 *