Pregledni rad
https://doi.org/10.47960/2831-0322.2024.1.28.165
VAŽNOST POUČAVANJA KULTURE U ENGLESKOME JEZIKU STRUKE (EJS)
Marijana Drinovac Topalović
orcid.org/0000-0002-2839-6735
; Veleučilište „Marko Marulić“ u Kninu
*
Sandra Ljubas
; Veleučilište „Marko Marulić“ u Kninu
* Dopisni autor.
Sažetak
Važnost poučavanja kulture u okviru programa Engleskog jezika struke (EJS) naglašena je potrebom
za kulturalnim kompetencijama i poznavanjem jezika, osobito u poslovnoj komunikaciji.
EJS razlikuje se od općeg engleskog jezika po svojoj prilagođenosti specifičnim jezičnim potrebama
unutar različitih profesionalnih i tehničkih područja. Kako globalizirani poslovni svijet sve više
zahtijeva učinkovitu interkulturalnu komunikaciju, programi EJS-a trebaju sadržavati kulturološku
komponentu kako bi pripremili polaznike za interkulturalnu poslovnu komunikaciju.
U ovome radu ispituje se važnost kulturalnih aspekata poslovne komunikacije i integracije kulturalnog
obrazovanja u nastavne planove i programe EJS-a, sukladno različitim teoretskim perspektivama:
Byram, Morgan i sur. (1994), konstruktivistička perspektiva (Hughes & Sears, 2004),
interkulturalna kompetencija (Fantini, 1997), kulturno relevantna pedagogija (Ladson-Billings,
1995), multikulturalno obrazovanje (Parker, 2019) i kulturna inteligencija (Earley & Ang,
2003). ).
Ulazeći u meritum navedenih pedagoških modela i teorija, cilj je rada pokazati da kulturalna
kompetencija nije samo dodatni element, nego i bitna sastavnica kurikuluma EJS-a, ključna za
razvoj poslovne komunikacijske kompetencije polaznika.
Ključne riječi
engleski jezik struke (EJS); kulturalna kompetencija; lingvističko znanje; interkulturalna komunikacija; kulturalno obrazovanje
Hrčak ID:
321582
URI
Datum izdavanja:
22.10.2024.
Posjeta: 72 *