Odgojne znanosti, Vol. 10 No. 2 (16), 2008.
Izvorni znanstveni članak
SPREMNOST ZA ŠKOLU: VIŠESTRUKOST ZNAČENJA POJMA I NJEGOVA SUVREMENA UPORABA
Mira Čudina-Obradović
; Učiteljski fakultet u Zagrebu
Sažetak
U radu se razmatraju pojam spremnosti za školu i njegove
transformacije u skladu sa znanstvenim spoznajama o općem, a posebno, kognitivnom razvoju djece. Zasebno se analizira spremnost za školu kao posljedica sazrijevanja, kao posljedica stjecanja konkretnih, specifi čnh znanja i kompetencija i kao posljedica interakcije procesa sazrijevanja i poticanja iz okoline.
Kao neproduktivan pristup odbacuje se razumijevanje spremnosti za školu kao puko sazrijevanje, ali i kao specifi čna „školska“ baza znanja. Prihvaća se i raspravlja suvremena „jednadžba školske spremnosti“ u koju ulaze sastavnice spremnost obitelji, spremnost šire zajednice, spremnost društvenih službi (socijalnih i obrazovnih), te spremnost škole za prihvat djece različite spremnosti za školu. Iznosi se mogućnost dobrog funkcioniranja svake od tih sastavnica, te se ističe važnost što boljeg poznavanja relativnog udjela različitih kompetencija u učenikovoj uspješnosti nakon dužeg praćenja.
Ključne riječi
spremnost za školu; zrelost za školu; jednadžba školske spremnosti
Hrčak ID:
29570
URI
Datum izdavanja:
28.11.2008.
Posjeta: 8.328 *