Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22210/strjez/53-1/1
Treba li poučavati intonacijske obrasce stranoga jezika navodeći studente da ih čitaju, ponavljaju ili ih pak treba evocirati?
Dario Marić
orcid.org/0000-0003-3133-054X
; Filozofski fakultet, Univerzitet u Sarajevu
Sažetak
Istraživanje predstavljeno u ovom radu ispituje učinkovitost metoda poučavanja intonaciji
stranoga jezika koje podrazumijevaju ostvarivanje izričaja s određenim intonacijskim obrascem
koji se čita, koji se čita uz predočen shematski prikaz intonacijskoga ostvarenja, čije se
ostvarenje sugerira stavljajući izričaj u okolnosti u kojima se intonacijsko ostvarenje inače
pojavljuje, odnosno koji se reproducira nakon što je preslušan. Neka od iskustava s poučavanjem
prozodiji stranoga jezika u nastavi obvezuju da se ispita djelotvornost vježbi koje podrazumijevaju
navedene postupke. Rezultati istraživanja pokazuju da ispitanici najuspješnije
oponašaju intonacijski obrazac izvornoga kratkog izričaja ponavljajući ga nakon preslušavanja,
znatno manje uspješno ostvarujući intonacijsko ostvarenje izričaja koje su sami osmislili
za opisane okolnosti u kojima se izričaj treba pojaviti i relativno neuspješno čitajući rečenice
s prikazom zadanoga intonacijskog ostvarenja.
Ključne riječi
intonacija; strani jezik; metode poučavanja prozodije
Hrčak ID:
321633
URI
Datum izdavanja:
10.10.2024.
Posjeta: 98 *