Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22210/strjez/53-1/3

Iskustva i potrebe u učenju hrvatskoga kao stranoga jezika na području poslovanja i ekonomije

Igor Ivašković orcid id orcid.org/0000-0002-3474-007X ; Ekonomska fakulteta, Univerza v Ljubljani


Puni tekst: hrvatski pdf 164 Kb

str. 47-68

preuzimanja: 14

citiraj


Sažetak

U radu se proučavaju karakteristike, potrebe i iskustva slovenskih interesenata za učenje hrvatskoga
jezika na području poslovanja i ekonomije. Rezultati dobiveni na uzorku od 308
ispitanika pokazuju da se s potrebom učenja hrvatskoga jezika susreće više od jedne trećine
radno aktivnih slovenskih studenata i diplomanata na tom strukovnom području, dok bi 30 %
ukupne studentske populacije odabralo učenje hrvatskoga jezika, ako bi im to bilo omogućeno
unutar studija. U dijelu studenata diplomskoga studija taj je udio čak 44 %. Ispitanici su
pokazali sklonost učenju kroz praktične primjere, putem igre, glazbe i filmova, kroz koje žele
upoznati i kulturu druge zemlje uz sam jezik. S druge strane, kvalitetan je učitelj nužan preduvjet
učenja jezika, dok su učenje napamet, naglasak na ocjenjivanju i ponavljanju gramatike
oni elementi koji najčešće bude negativne asocijacije studenata. Naposljetku, treba istaknuti
da bi četvrtina ispitanih studenata, koji bi odabrali hrvatski jezik među izbornim kolegijima u
okviru besplatnoga studija, bili spremni platiti tržišnu cijenu za pohađanje nastave iz hrvatskoga
jezika, dok je približno polovica te populacije spremna platiti nižu cijenu.

Ključne riječi

strani jezik; visokoškolsko obrazovanje; misija učenja; preferencije studenata; uloga učitelja

Hrčak ID:

321635

URI

https://hrcak.srce.hr/321635

Datum izdavanja:

10.10.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 38 *