Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22210/strjez/53-1/3
Iskustva i potrebe u učenju hrvatskoga kao stranoga jezika na području poslovanja i ekonomije
Igor Ivašković
orcid.org/0000-0002-3474-007X
; Ekonomska fakulteta, Univerza v Ljubljani
Sažetak
U radu se proučavaju karakteristike, potrebe i iskustva slovenskih interesenata za učenje hrvatskoga
jezika na području poslovanja i ekonomije. Rezultati dobiveni na uzorku od 308
ispitanika pokazuju da se s potrebom učenja hrvatskoga jezika susreće više od jedne trećine
radno aktivnih slovenskih studenata i diplomanata na tom strukovnom području, dok bi 30 %
ukupne studentske populacije odabralo učenje hrvatskoga jezika, ako bi im to bilo omogućeno
unutar studija. U dijelu studenata diplomskoga studija taj je udio čak 44 %. Ispitanici su
pokazali sklonost učenju kroz praktične primjere, putem igre, glazbe i filmova, kroz koje žele
upoznati i kulturu druge zemlje uz sam jezik. S druge strane, kvalitetan je učitelj nužan preduvjet
učenja jezika, dok su učenje napamet, naglasak na ocjenjivanju i ponavljanju gramatike
oni elementi koji najčešće bude negativne asocijacije studenata. Naposljetku, treba istaknuti
da bi četvrtina ispitanih studenata, koji bi odabrali hrvatski jezik među izbornim kolegijima u
okviru besplatnoga studija, bili spremni platiti tržišnu cijenu za pohađanje nastave iz hrvatskoga
jezika, dok je približno polovica te populacije spremna platiti nižu cijenu.
Ključne riječi
strani jezik; visokoškolsko obrazovanje; misija učenja; preferencije studenata; uloga učitelja
Hrčak ID:
321635
URI
Datum izdavanja:
10.10.2024.
Posjeta: 38 *